Gå til innhold

Noen som har greie på reklamasjonsrett?


Impala

Anbefalte innlegg

Prøver dere kloke menneskene her på DOL. Kan få svar på det meste her har jeg på følelsen.

Jeg kjøpte ny mobil i november i fjor. De siste ukene nå har den begynt å oppføre seg rart. Slår seg av i tide og utide, kutter samtaler og lar være å sende tekstemeldinger. Jeg får ofte ikke ringt ut, og folk kommer heller ikke igjennom til meg. (Ja da, regningen er betalt!)Kvitteringen kastet jeg for bare en måned eller to siden da jeg hadde storrengjøring.... Typisk.

Spørsmålet nå er om jeg har noen reklamasjonsrett når jeg ikke har kvitteringen? Jeg vet jeg ble registrert som kunde på deres datasystem, og mobilen har jo også en strekkode på et klistremerke selgeren satte under batteriet. Den strekkoden går vel tilbake til butikken jeg kjøpte den i. Har jeg noe jeg skulle sagt når jeg kommer og vil klage på mobilen? Vil gjerne virke sikker i min sak og være forberedt når jeg henvender meg til selgeren. Surt å kjøpe mobil til kr 2500,- og 8 mnd. senere må jeg kjøpe ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis de registrerte kjøpet i sitt datasystem, så har ikke kvitteringen noen betydning mht reklamasjonsrett. Kvitteringen er kun nyttig for å kunne bevise at du kjøpte mobilen på det sted og tidspunkt du gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Det kan være vanskelig uten kvitteringen ja,da vil det nok gå på velvilje der du kjøpte den.For meg høres det ut som at den har blitt utsatt for fukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...