Gå til innhold

Relevant praksis til barneværnspedagog utd?


Mistera

Anbefalte innlegg

Hei Alle!

Nå har jeg komt på en prioriterings liste på barneværnsped utdanning. Grunnen til at jeg ikke har kommet inn ennå er fordi jeg skal inn på 23/5 regelen og mangler litt praksis.

Har 5 år med praksis men noen av dem ble ikke relevante!?! Sa dem! Hmmm... jeg har jobbet som praktikant, fisker, blomsterdøkoratør (har nesten fagbrev men pga for sent oppdaget allergi kan jeg ikke jobbe som det:(), og jeg har også sittet i resepsjon på møbelfabrikk og hos biltilsynet. Har også jobbet som spesialarbeider i emaljelakk og andre diverse fabrikkjobber på kveldstid og ved siden av skole!

Har også vært støttekontakt.

Så da lurer jeg på hva er relevandt erfaring?

Kan jeg som ikke er utdannet foreksempel få meg en jobb på et barnehjemm som miljøarbeider eller liknende?

Jeg mangler 1 år og får IKKE kompansasjon for det!

Så nå må jeg vente til neste år før jeg kan søke på skole igjen:(

Noen med gode råd?

Haster vel litt, for nå er jeg lei av å ha ferie, blir for mye fri, og jeg søker og skriver presentasjonsbrev i hytt og gevær! Noen som kansje vil ansette et arbeidsjern uten like? (som selvfølgelig har med utdanningen min å gjør?)

Takker og bukker på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok at du etter grunnskolen har fem år, iberegnet skoleår du tok etter grunnskolen, iallfall var reglene slik da jeg kom inn på universitet etter 23/5 regelen. Så hvis du ikke har helt fem år, så er det det samme hva du tar eller gjør, bare det er jobb eller skole. Det trenge rikke å ha noen sammenheng med studiet du søker. (dette fordi det av og til kan være at kandidater søker flere forskjellige linjer på høgskoler, og at det derfor ikke alltid er samme slags praksis som er nødvendig). Alt må dokumenteres, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok at du etter grunnskolen har fem år, iberegnet skoleår du tok etter grunnskolen, iallfall var reglene slik da jeg kom inn på universitet etter 23/5 regelen. Så hvis du ikke har helt fem år, så er det det samme hva du tar eller gjør, bare det er jobb eller skole. Det trenge rikke å ha noen sammenheng med studiet du søker. (dette fordi det av og til kan være at kandidater søker flere forskjellige linjer på høgskoler, og at det derfor ikke alltid er samme slags praksis som er nødvendig). Alt må dokumenteres, selvfølgelig.

Jo takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger vel ikke relenvant praksis for å komme inn på barnevernspedagog lenger...?

En venninne av meg jobbet et år i barnehage for å komme inn på studiet. Men de har forandret reglene etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...