Gå til innhold

Jævla kjerring..


Gjest FIua

Anbefalte innlegg

..var min første tanke da min gode(?) venninne siden barndommen kom med en kommentar som nesten fikk meg til å dette av stolen..

For å begynne med begynnelsen...(jada, skal prøve å gjøre det kort:o) Vi er nå 25, og har altså kjent hverandre siden barnehagen. Vi har begge samboere og bor i samme by. Første gang hun var hjemme hos meg da jeg var blitt samboer, uttrykte hun; det var ikke rent på gulvene her nei! Ehh.. nei, det er fordi vi pusser opp, Anne. Det blir litt sagspon og støv av det. Hun fortsatte med å kikke oppi koppene før hun helte drikke i dem, (vi har faktisk oppvaskmaskin) og kommenterte stadig ting rundt seg. Dro fingeren over rammen på et bildet og rynket på nesa over at fingeren ble litt svart. Uff og uff.

Dette er 4 år siden. Og etter det har hun fortsatt å fornærme meg på forskellig vis når hun er hos meg, og til mitt forsvar må jeg si at det er ikke skittent hos meg.. Litt støv på rammene lever vi derimot fint med her hos oss, mens jeg mistenker at hun heller mot det fanatiske..

OK, det store skjedde da i vår når jeg og min kjære skulle flytte. Jeg snakket med henne kanskje 5 ganger i tida mens vi holdt på å flytte, og hver gang kom spørsmålene; ja, har dere begynt å vaske dere ut da? Og har dere fått vasket rundt i den nye leiligheten? 4. gangen ble jeg skikkelig sur, og svarte ufint tilbake - Herregud som du maser om den vaskinga, JA, Anne, vi HAR vasket. Hun prøvde som vanlig å le det bort, og jeg tenkte hun måtte vel ha tatt hintet nå.

Men det tenkte nok hun også, at jeg ikke hadde tatt hintet. Neste gang vi møttes kom det fordundre meg ennå en gang -Har dere nå fått vasket..blabla.. Jeg trodde ikke mine ører, og svarte like surt som sist; JA!! Og da kom det gitt, småkjekt fra kjerringa "Det tok vel sin tid tenker jeg. Så møkkete som det var hos dere, mener jeg."

Ulike scenarier utspilte seg i hodet mitt, jeg så for meg alt fra vannglasset mitt tømt utover henne til en real catfight på gulvet. Men nå var vi faktisk på en restaurant for å kose oss, så jeg valgte å holde kjeft. Jeg hadde på en måte ikke mer å si til henne akkurat da..

MEN hvordan ville du taklet dette? Jeg forstår nå at hennes kommentarer gjennom de siste årene er årsaken til vårt mer eller mindre lunkne venninneforhold. Og at hennes kommentarer faktisk har vært direkte hint til meg om at det er møkkete hos meg.. det gidder jeg ikke å ta. Greit om det ikke står opp etter hennes standard, det er prinsippet som plager meg.. hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet er irrelevant siden man ikke omgir seg med slike folk - og aldeles ikke i sitt eget hus.

Et annet moment er at det er bare kvinner som kan te seg på en slik måte - og kvinner i mitt hus er like uvanlig som hybelkaniner er vanlig.

Dette var ikke et svar på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daisy

Svar tilbake. Finn på et eller annet stygt om henne, så får hun se hvor kult det er å bli såret og fornærmet. Barnsjelig, kanskje, men effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Om hun likevel gir deg noe,og du vil holde kontakten. Be henne holde kjeft om hvordan dere har det. Liker hun deg, liker hun også den avslappa delen av deg, sannt?

Svigerinna mi hjalp oss å vaske rundt da vi flytta, hun synes det var kjempemorsomt, for da så hun det ble rent:-)

Vi er svært forskjellige der, og ler av det. Når de kommer på besøk,har hun alltid egene vaskekluter med seg.....*s*

Jeg rekker aldri å vaske så mange som de trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kan jeg ikke fatte hvorfor i helvete du var på resturant med denne fitta.

Uansett, problemet er lite relevant for meg da jeg ikke omgår meg så sånne planter av noen skapninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålet er irrelevant siden man ikke omgir seg med slike folk - og aldeles ikke i sitt eget hus.

Et annet moment er at det er bare kvinner som kan te seg på en slik måte - og kvinner i mitt hus er like uvanlig som hybelkaniner er vanlig.

Dette var ikke et svar på spørsmålet ditt.

Jo, svar nok. Og jeg er helt enig. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være synd på jenta! Spør henne om hun vil at du skal følge henne til en psykolog!

Det har jeg også tenkt.. at noe må være gæernt, altså.

En kveld kunne ikke samboeren hennes gå ut og møte kamerater fordi han skulle vaske badet. Dette tyder på at profesjonell hjelp burde skaffes, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kan jeg ikke fatte hvorfor i helvete du var på resturant med denne fitta.

Uansett, problemet er lite relevant for meg da jeg ikke omgår meg så sånne planter av noen skapninger.

Du har helt rett, man omgås ikke slike. Og det er den tanken jeg har hatt i bakhodet, og altså fikk noenlunde bekreftet her i innlegget.

Var på restaurant med fitta fordi vi er tre venninner som har holdt sammen siden barneskolen, og jeg var naiv nok til å tro at hun hadde roet ned vaskemaset sitt etter at jeg ble sur på henne for det...

Så vet du det, takk for svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar tilbake. Finn på et eller annet stygt om henne, så får hun se hvor kult det er å bli såret og fornærmet. Barnsjelig, kanskje, men effektivt.

Nei, det er ikke helt min stil.. Om noen oppfører seg slik skal det ikke være nødvendig å svare på samme måte, da klarer hun fint å drite seg ut på egen hånd. Jeg vil ha mitt på det *rene*..

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna di høres ut som mora mi.

Hver gang mora mi er på besøk må hun kommentere et eller annet som har med støv og vasking å gjøre. I går var det vinduene hun kommenterte: "ja, de vinduene hadde trengt en vask nå, Jane." Jeg selv kan ikke se at vinduene er noe speiselt skiten, er da ikke sååå lenge siden jeg pusset de.

Hvordan jeg takler det? Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å le oppgitt av dette vaskegærne kvinnemennesket. Jeg har i hvert fall for lenge siden sluttet å irritere meg over det. Kjerringa har rett og slett støv på hjernen, og når man har det så får man vel "vondt" av å se (hvis de i det hele tatt ser noen -->) støvfnugg hjemme hos andre også.

Her om dagen passet hun ungene mens jeg var på jobb. Da jeg kom hjem hadde hun vasket og tørket støv av alle lampene i huset, hun hadde vaska alle gulv i huset (sjøl om jeg hadde gjort det dagen før), også hadde hun vasket alle dører i heimen også! Sønnen min påstår at hun hadde vasket opp også....enda der ikke var noen oppvask. *hehehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan høres ut som hun har en gryende vaskemani? At hun rett og slett ikke kan noe for det, men at det er noe psykisk. Har du prøvd å sette øynene i henne, se gjennomtrengende på henne og spørre:"Har du problemer med vaskingen min? Plager det deg om jeg har vasket eller ikke?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som hun har en gryende vaskemani? At hun rett og slett ikke kan noe for det, men at det er noe psykisk. Har du prøvd å sette øynene i henne, se gjennomtrengende på henne og spørre:"Har du problemer med vaskingen min? Plager det deg om jeg har vasket eller ikke?"

Har tenkt på det ja.. men ikke kommet så langt ennå..

Nå ser det derimot ut som om dere mener nøyaktig det samme som jeg tenker, så neste gang vi treffes skal jeg muligens få stilt henne et par spørsmål hun ikke skal få slippe unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har helt klart et problem eller to...

Det hun måtte finne på å si er i hvert fall ingen ting som du skal ta deg nær av - og det virker det jo heller ikke som om du gjør.

Du har fått noen gode råd her, og det beste er vel det å stille henne noen spørsmål tilbake som går på hennes vaskemani.

Men mest synd synes jeg helt klart på hennes mann! Tenk å bo sammen med et slikt kvinnfolk...? Jeg hadde tørna i løpet av et par dager....

"Sorry gutter - kan ikke bli med ut i kveld fordi jeg må vaske badet...!!??"

Hadde jeg sagt noe sånt til mine kamerater så ville jeg fått høre det hver eneste gang vi møttes i flere år etterpå...:-)

Tragikomisk er det!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det ja.. men ikke kommet så langt ennå..

Nå ser det derimot ut som om dere mener nøyaktig det samme som jeg tenker, så neste gang vi treffes skal jeg muligens få stilt henne et par spørsmål hun ikke skal få slippe unna..

Gjør det.

Regner med hun er grei sånn ellers, når det ikke er snakk om renhold. Hvis du ønsker å bevare dette vennskapet som tross alt har vart i mange år bør du ikke bare buse ut med eder og galle. Skjønt, det er igrunn sikkert mest fristende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike folk er det mange av ja... Har familiemedlemmer som er i samme kategori og gruer meg hver gang de kommer på besøk...

Men du kunne jo ansette henne da! Si at du har bedre ting å gjøre en å vaske for henne og spørre om hun ikke trenger en bi-jobb.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er dritsjalu fordi ditt liv har fikset seg bedre enn hennes eget. Da må hun selvfølgelig finne noe hun kan rakke ned på så hun selv kommer høyere. Det finnes desverre sånne.

Drit i henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...