Gå til innhold

Middagstips? Er helt blank...


Gjest Pricilla

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Hva i pokker skal jeg kjøpe inn til middag denne uka?

Handler en gang i uka, så tar storhandle på mandager.

Nå frister ikke noe.. kjøttdeig og spagetti er jeg lei... KJøttboller = lei. Fantasien min er helt død.. Bare anken på ferdig-pizza gjør meg kvalm..

Har du non enkle og gode retter å foreslå? Ellers blir det MC Donalds i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kyllingen

Kjøp kyllingbryst, stek det sammen med grillolje.

Kok opp litt ris, eller stek godt krydrete potetskiver.

Vi har en sursøt chilisaus som vi kjøpte i Sverige, får den sikkert i norske butikker også, den er bare kjempegod på kjøtt.

Eller ser det ut som om det blir fint grillvær idag, flintstek, bakte poteter og salat er jo også kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kok ris - ta den over i stekepanna (m/høye kanter). Bland i et egg eller to og frossen grønnsaksblanding (amerikansk er best). Så tar du i f.eks. pølsebiter, kyllingbiter, fiskepuddingbiter, reker, eller det du liker og har liggende i kjøleskapet.

Enkelt og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Kok spagetti, lag en litt tykk hvitsaus, og skjær skinke (på boks, kalkun/picnik). ha spagettien på tallerken og ha saus over strø på skinkebitene.

Omelettburgere: lag omelett med skinke og purreløk i, ha på ost. Stek bacon, og kutt opp salat løk, tomater og det du kunne ønske deg, og så må du ha hamburgerbrød, dander den som en burger. Det er bare nyydelig.

Fiskekaker og makaroni.

Pølser og makaroni - stek pølsebiter og løk og kok opp makaroni, ha alt oppi en form

og ha over ost, putt litt ost nedi mellom også, sett det i ovnen en liten stund til osten har smeltet og så er det ferdig.

Bare noen få tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Stekt fiskepudding, revet gulrot og kokte poteter

- Pølser

- Stekt bacon, hvit saus og kokte poteter eller spagetti

- Svinekoteletter, kokt potet, surkål og grønnsaksblanding

- Pytt i panne

- Fiskegrateng

- Kapteinens fylte torsk

- Ostesnitsel

- Karbonade med løk

- Div. supper

- Lapskaus

- Fiskekaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En grillet kylling i biter. Putt den opp i en kjele sammen med en putt med matfløte.Krydre med krydderblanding og la stå i 5 min mens risen koker. Kjempegodt og lettvint.

Pai med masse godt er alltid en vinner her i huset. Her er det bare fantasien som stopper deg.

Laksefilet i ovnen er godt, med kokte poteter og remulade.

Pølsegryte. Skjær pølsene i små biter, stek de sammen med løk og paprika. Ta det oppi en kjele med en putt fløte. Serveres med poteter eller ris og kanskje litt salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...