Gå til innhold

Gifter oss....hvordan begynne forberedelser?


Gjest Mindy

Anbefalte innlegg

Gjest Mindy

Hei! Jeg og min samboer har bestemt oss for å gifte oss om litt over 2 mnd. Hvordan begynner vi nå forberedelsene? Når må invitasjonene ut, når avtale lokaler, kirke, osv.? Noen som har bryllupstips/erfaringer fra eget eller andres bryllup...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, hvis det bare er et par mnd. til, så bør dere sette igang alt nå.

Prat med presten først, så må dere skaffe lokaler, deretter sendes innbydelser ut, så fort som mulig!

Kjole, blomster og sånt bør også bestilles så fort som mulig.

Vet faktisk om flere som har ordnet sånt mellom et halvt og et år før bryllupsdatoen.

Ingen grunn til å somle! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest josefine

Så fort som mulig, for nå er dere allerede seint ute.

Vet ikke hvor du bor, men på store tettsteder må en begynne ett år i forveien, både pga kirke, leie av kjole osv.

Så FORT DERE !!!!!!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte i begynelsen av juni at vi skulle gifte oss første august (snart 5 år siden..) og det gikk så fint at! Innvolver venner og kjente til å hjelpe deg, men ha en plan slik at ingen får lurt til seg sine ønsker i løpet av planleggingen.

Vi giftet oss på tunet hos søsteren min og hadde Politimesteren som viet oss. Skal du booke kirke kan det bli litt værre, men som regel går det greit.

Hiv ut noen morsomme innbydelser. fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mindy

Invitasjonene skal ut minst 4 mnd før....ups! der missa dere alt! *s*

Gå hit du;

http://www.dbas.no/

Der ligger en planlegger dere kan bruke, Lykke til! :-)

Hmm....er visst sent ut med det meste vi.. Men 4 mnd før med invitasjoner... har aldri blitt invitert så tidlig til bryllup jeg....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm....er visst sent ut med det meste vi.. Men 4 mnd før med invitasjoner... har aldri blitt invitert så tidlig til bryllup jeg....?

Da stod du sikkert på "reservevenne-lista!!" . . . neida . bare tuller.....men om det er folk som skal reise langt, og kanskje ta seg fri etc. - så er det jo greit at de får beskjed i god tid! :-) Tror vi sendte ut 3 mnd før ellernosånt. husker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitasjonene skal ut minst 4 mnd før....ups! der missa dere alt! *s*

Gå hit du;

http://www.dbas.no/

Der ligger en planlegger dere kan bruke, Lykke til! :-)

Hæ ? Da tror jeg at jeg må komme meg avgårde og kjøpe invitasjoner STRAKS!! Jeg skal ha bryllupsfest 5.oktober, og det er bare skarve 9 uker til !! :-)

Jeg trodde det var alminnelig å sende ut sånt 6 uker før, jeg? Vet ikke hvor jeg har det fra, men jeg har utifra den fristen liksom belaget meg på å sende ut nå snart, liksom.

*løper avgårde*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ ? Da tror jeg at jeg må komme meg avgårde og kjøpe invitasjoner STRAKS!! Jeg skal ha bryllupsfest 5.oktober, og det er bare skarve 9 uker til !! :-)

Jeg trodde det var alminnelig å sende ut sånt 6 uker før, jeg? Vet ikke hvor jeg har det fra, men jeg har utifra den fristen liksom belaget meg på å sende ut nå snart, liksom.

*løper avgårde*

Du velger jo selv alt sammen da! :-) Men om man vil at noen fra Amerika skal komme f.eks, -og de må bruke feriedager etc. - så er det jo lurt, Dessuten er det vel kanskje noe man har fortalt familien likevel, og at invitasjonen bare kommer som en bekreftelse...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger jo selv alt sammen da! :-) Men om man vil at noen fra Amerika skal komme f.eks, -og de må bruke feriedager etc. - så er det jo lurt, Dessuten er det vel kanskje noe man har fortalt familien likevel, og at invitasjonen bare kommer som en bekreftelse...:-)

Åh...*roer ned hjertet*

Det var godt å høre. Gamle tante Sunniva og sånn fra Stryn er ikke invitert. Kun et utvalg venner og aller nærmeste familie (foreldre og søsken m/partnere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss vel en tre-fire mnd. før og det går fint det :o) Først er det vel best å få en dato, ring kirken/stedet der dere vil gifte dere å hør om det er "ledig" er det en populær kirke kan det bli litt vanskelig på så kort tid. Etter dere har fått dato kan dere jo informere de dere vil invitere muntlig, og begynne å lete etter lokaler o.l. Det med invitasjonene er jo at du gjerne vil ha en svarfrist for om gjestene kommer (svar frist til leie av lokaler). Gjestene bør jo ha litt tid fra de får invitasjonene til de skal svare.

Ellers siden dere har nokså kort tid ville jeg fått avklart hvem som skulle være forlover og latt henne (og han) hjelpe meg. Noe av det lureste jeg gjorde :o)

Ellers må du jo evt. finne kjole hvis du ikke har det, brudebukett, blomster, kaker, band, visevert, bil/transport, fotograf (bestill i god tid) Skal du pyntes på den store dagen? osv. Sette opp et budsjett hvis dere ikke har "fri tilgang" på penger.

Jeg koste meg med forberedelsene og laget en liten side om det på hjemmesiden vår hvis du vil se

http://home.online.no/~endnaess/

gå inn på "Mamma" og "Bryllupet"!

Lykke til :o)

vh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...