Gå til innhold

Hvem inviteres til bryllup?


Melaisa

Anbefalte innlegg

Jeg har en kollega som giftet seg i juni. De hadde en artig variant av feiringen, og tok med seg den nærmeste familien og reiste utenlands.

Hin dagen fikk jeg invitasjon til vennefest i forbindelse med begivenheten.

Det var bare mitt navn på innbydelsen. Nå har jeg akkurat snakket med enda en kollega, som hadde fått en lik invitasjon som jeg - ja, med hennes navn på da.

Betyr dette at vi blir invitert til denne bryllupsfesten som single? Er det vanlig da? Jeg er jo nybegynner i samlivsgreiene i forhold til den andre kollegaen min, men jeg har da barn på 4 og 2 år med mannen min, så vi er da akseptabelt involvert.

Jeg synes ikke jeg kan ringe og høre hva de mener heller. Så jeg spør heller dere.

Det er bare jeg som er invitert, ikke sant? Er dette vanlig? Hadde du gått?

Meg og kollega-2 har bestemt oss for å tenke på saken til i morgen. Går vi, så går i alle fall VI sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Melaisa

    12

  • SierDuDet

    8

  • Lionn

    8

  • flisa

    5

Mest aktive i denne tråden

Snodig greie å bare invitere en part i ett forhold.....Kanskje de har dårlig med penger og har en begrensning på antall gjester og derfor har sortert ut de de iallefall ønsker å ha der?

jeg tror jeg ville spurt i allefall - hun kan jo ikke bli sur fordi man lurer på om invitasjonen gjelder en eller begge ?

(det kan sagtens være at deres partneres navn er ukjent for henne - og at det derfor kun står deres navn på innbydelsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det vanlige er å invitere deg med følge, dersom du er i et seriøst forhold. Nye "partnere" i gjengen blir sjelden invitert.

Men nå må det jo også sies at bryllup er jævla dyrt, så de sparer jo en del kroner på å utelate diverse "følger", så sånn sett er det forstålig at de heller vil satse på venner og familie.

Jeg skal i et bryllup nå og prisen per hode er 1250 kroner. Med 100 gjester blir dette en god slump med penger, så jeg forstår at de ikke ber vennene sine med følge.

Da hadde det plutselig kommet 20 til, og det er jo faktisk mer 25 lapper.

Men samboere som kjenner brudeparet er også her bedt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring - og personlige mening - er at man blir invitert SAMMEN dersom man er et par, ellers singel. Den varianten du har fått, har jeg aldri tidligere vært borti.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det her er snakk om kolleger, så syns jeg kanskje ikke det er så rart at dere blir bedt uten partnere. Paret vil kanskje ha en uformell vennefest, og ber kun akkurat de de kjenner.

Men jeg syns ikke det gjør noe om du spør, sånn for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det kanskje hadde stått "m/ ektefelle" eller noe i den stilen om de mente at han skulle være med også. Du er nok invitert alene.

Husk at slike tilstelninger er DYRT (pr kuvert), og de kan faktisk ikke invitere kollegers ektefeller/partnere også, for da blir det vanvittig dyrt utrolig fort.

Hadde du vært en barndomsvenninne ville det stillt seg annerledes, da ville jeg med største selvfølge antatt at ektefelle/samboer var inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kanskje hadde stått "m/ ektefelle" eller noe i den stilen om de mente at han skulle være med også. Du er nok invitert alene.

Husk at slike tilstelninger er DYRT (pr kuvert), og de kan faktisk ikke invitere kollegers ektefeller/partnere også, for da blir det vanvittig dyrt utrolig fort.

Hadde du vært en barndomsvenninne ville det stillt seg annerledes, da ville jeg med største selvfølge antatt at ektefelle/samboer var inkludert.

Du har sikkert rett. Men jeg regner ikke med at det er et voldsomt arrangement - bryllupet har de allerede feiret behørig med familien.

Dette skal være en vennefest - og vi er venner da, på tross av at vi jobber sammen ;-)

Og akkurat i bryllup synes jeg det er greit at man får komme sammen med den man elsker - prise kjærligheten og parforholdet - og vise brudeparet hvor bra det kan gå :-Þ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det her er snakk om kolleger, så syns jeg kanskje ikke det er så rart at dere blir bedt uten partnere. Paret vil kanskje ha en uformell vennefest, og ber kun akkurat de de kjenner.

Men jeg syns ikke det gjør noe om du spør, sånn for sikkerhets skyld.

Du har sikkert rett. Men de kjenner vel ikke alle partnerene til vennene like godt heller.

En barndomsvenn har ikke nødvendigvis en barndomskjæreste ;-)

Men om det bare er A. og meg som er invitert uten ektemann, så utgjør jo ikke det den store forskjellen på budsjettet heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring - og personlige mening - er at man blir invitert SAMMEN dersom man er et par, ellers singel. Den varianten du har fått, har jeg aldri tidligere vært borti.

mvh

Nei, ikke jeg heller. Med mindre det er et helt blodfersk forhold som ikke helt har funnet formen sin enda, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det vanlige er å invitere deg med følge, dersom du er i et seriøst forhold. Nye "partnere" i gjengen blir sjelden invitert.

Men nå må det jo også sies at bryllup er jævla dyrt, så de sparer jo en del kroner på å utelate diverse "følger", så sånn sett er det forstålig at de heller vil satse på venner og familie.

Jeg skal i et bryllup nå og prisen per hode er 1250 kroner. Med 100 gjester blir dette en god slump med penger, så jeg forstår at de ikke ber vennene sine med følge.

Da hadde det plutselig kommet 20 til, og det er jo faktisk mer 25 lapper.

Men samboere som kjenner brudeparet er også her bedt med.

Personlig hadde jeg gått for en litt lavere kuvertpris og alle de naturlige gjestene da.

Men, men, det er jo meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig greie å bare invitere en part i ett forhold.....Kanskje de har dårlig med penger og har en begrensning på antall gjester og derfor har sortert ut de de iallefall ønsker å ha der?

jeg tror jeg ville spurt i allefall - hun kan jo ikke bli sur fordi man lurer på om invitasjonen gjelder en eller begge ?

(det kan sagtens være at deres partneres navn er ukjent for henne - og at det derfor kun står deres navn på innbydelsen)

Neida, hun kjenner nok navnene til begge ektemennene.

Hun har vel bare truffet min mann, ikke A's.

Jeg kommer ikke til å spørre, det blir så beklemt, synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dette er vanlig, og selvsagt hadde jeg gått.

Er det virkelig vanlig?

Hun som skal gifte seg er hun som du har gitt meg forbud mot å være med, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på bryllups-greier - sambo og jeg har snakket om å gifte oss en gang, og kunne tenke oss å gjøre det utenlands. Invitere med oss foreldre og et lite knippe gode venner (2-4 hver) og ta det i en ambassade el.lign.Derretter ha vennefest når vi kommer hjem. MEN : forventer da foreldre og venner at vi betaler billetter og opphold for dem også ? (det blir jo inni hampen dyrt....hvis vi da ikke tar det på danskebåten :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg gått for en litt lavere kuvertpris og alle de naturlige gjestene da.

Men, men, det er jo meg...

Enig.. jeg synes det hele virker som det komplette vannvidd, men så vidt jeg vet er det foreldrene som betaler, så..

Det plager jo ikke meg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig vanlig?

Hun som skal gifte seg er hun som du har gitt meg forbud mot å være med, forresten.

Ja, klart det er vanlig. Hvorfor skal hun invitere din mann om hun er din kollega? Regner med at de ikke kjenner hverandre noe særlig. Er det derimot slik at de kjenner hverandre godt er det muligens en smule rart.

Om jeg skulle gifte meg (Gud forby), så ville jeg nok ikke invitert ektefellene til kollegaene mine. Jeg har da ingenting med dem å gjøre.

Du kan få lov å være med henne likevel, siden hun virker såpass fornuftig i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart det er vanlig. Hvorfor skal hun invitere din mann om hun er din kollega? Regner med at de ikke kjenner hverandre noe særlig. Er det derimot slik at de kjenner hverandre godt er det muligens en smule rart.

Om jeg skulle gifte meg (Gud forby), så ville jeg nok ikke invitert ektefellene til kollegaene mine. Jeg har da ingenting med dem å gjøre.

Du kan få lov å være med henne likevel, siden hun virker såpass fornuftig i denne saken.

joda - om man inviterer til BRYLLUPET så ber man jo MED følge - det går ikke uten det....Lion da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm rare greier at det ikke sto Melaisa med følge på kortet da. Jeg har ikke så mye greie på dette, men mener det er naturlig og be begge uavhengig hvem sine venner det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...