Gå til innhold

Hvem inviteres til bryllup?


Melaisa

Anbefalte innlegg

Jeg har en kollega som giftet seg i juni. De hadde en artig variant av feiringen, og tok med seg den nærmeste familien og reiste utenlands.

Hin dagen fikk jeg invitasjon til vennefest i forbindelse med begivenheten.

Det var bare mitt navn på innbydelsen. Nå har jeg akkurat snakket med enda en kollega, som hadde fått en lik invitasjon som jeg - ja, med hennes navn på da.

Betyr dette at vi blir invitert til denne bryllupsfesten som single? Er det vanlig da? Jeg er jo nybegynner i samlivsgreiene i forhold til den andre kollegaen min, men jeg har da barn på 4 og 2 år med mannen min, så vi er da akseptabelt involvert.

Jeg synes ikke jeg kan ringe og høre hva de mener heller. Så jeg spør heller dere.

Det er bare jeg som er invitert, ikke sant? Er dette vanlig? Hadde du gått?

Meg og kollega-2 har bestemt oss for å tenke på saken til i morgen. Går vi, så går i alle fall VI sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Melaisa

    12

  • SierDuDet

    8

  • Lionn

    8

  • flisa

    5

Mest aktive i denne tråden

Snodig greie å bare invitere en part i ett forhold.....Kanskje de har dårlig med penger og har en begrensning på antall gjester og derfor har sortert ut de de iallefall ønsker å ha der?

jeg tror jeg ville spurt i allefall - hun kan jo ikke bli sur fordi man lurer på om invitasjonen gjelder en eller begge ?

(det kan sagtens være at deres partneres navn er ukjent for henne - og at det derfor kun står deres navn på innbydelsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det vanlige er å invitere deg med følge, dersom du er i et seriøst forhold. Nye "partnere" i gjengen blir sjelden invitert.