Gå til innhold

Burde jeg fortelle?????????

Anbefalte innlegg

Visste ikke hvor jeg skulle hevende meg så tenkte hvoe finnes det mennesker som støtter og forstår? Svaret var enkelt så her er jeg.

I alle år har jegvært livredd for nærhet av det motsatte kjønn. Gutter gjør meg redd, og jeg løper. Har alltid steng følelsene ute hvis jeg ble betatt,men nå har jeg møtt en gutt som gjør det umulig har prøvd. Jeg er livredd for at jeg skal slippe han for nære inn på meg for å så løpe og såre han. Så det jeg lurer på, er det lurt av meg å¨være åpen med historiene mine fra første stund. Sånn at han lttere kan forstå oppførselen min. Og det er vel bedre at viss han blir skremt at han forsvinner nå og ikke om et halvt år hvis jeg forteller det da.

trenger alle råd.

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65363-burde-jeg-fortelle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du treng ikkje fortelle alt i detalj, men du bør absolutt seia til han så fort det passar at du er redd for dine eigne reaksjonar pga "ting du har opplevd" og at han må skjøna at det ikkje er han det er noko feil med.

Dei fleste gutar vil skjøna og visa omsyn, men i så fall må vi kjenne til at det er "noko galt". Dersom du reagerer "negativt" på ting han gjer, eller dersom du rømmer, så vil han tru det er _han_ det er noko feil med, og vil vera redd for å nærma seg deg.

Ver open og ærleg. Slik legg du tilhøva best til rette for at de kan få det bra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65363-burde-jeg-fortelle/#findComment-294525
Del på andre sider

Det er ikke så lett å svare enten ja eller nei på spørsmålet ditt, for det kommer kanskje an på litt forskjellige ting.

For eksempel hvor godt dere kjenner hverandre og hvor klar dere begge er over hverandres følelser. Vet han hva du føler for han? Og vet du hva han føler for deg?

Jeg tror at det helt klart er en fordel at han vet, med tanke på et eventuelt forhold. Og det er helt klart at han lettere vil forstå deg og dine reaksoner om han vet om din historie. Men kanskje er det lettere om dere blir godt kjent på andre plan også, først? Det krever stor tillit og trygghet for å kunne fortelle ofte, og dette er viktig å bygge opp fra starten.

Jeg var så heldig at jeg først ble kjent med min samboer gjennom et veldig godt og trygt vennskap og under denne tiden fikk han vite min historie. Han visste altså alt før det ble noe mer enn vennskap mellom oss. For oss begge har det vært en stor fordel, og jeg er veldig glad for det nå. Det gir også en sikkerhet når han er klar over hva han går til og er forberedt på situasjoner.

Men, det tar tid... Og jeg tror det er viktig å ha en godt, trygt og åpent vennskap i bunn før man kanskje våger å dele mer av seg selv.

Kanskje har dere det alt, det vet jeg ikke, men dersom det skulle bli mer alvorlig mellom dere så, ja, da vil jeg absolutt anbefale deg å fortelle han! Det vil styrke dere begge to, og forholdet deres.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65363-burde-jeg-fortelle/#findComment-294539
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...