Gå til innhold

Skal jeg fortelle det?


Gjest usikker på det

Anbefalte innlegg

Gjest usikker på det

Jeg har en samboer som er litt spesiell.Han snakker svært høyt i alle sammenhenger,har nesten en sykelig trang til å få oppmerksomhet.Andre ganger blir han helt forandret og lukker seg inne i seg selv og vil ikke snakke med meg.Da roper han stygge ord til meg og kaller meg de styggeste ting fordi jeg skal ha hans oppmerksomhet.Mye av dette har foregått foran barnas øyne.Jeg har gang på gang etter at barna har lagt seg,sagt at han må prøve å styre seg litt med hensyn til stemmevolumet sitt og ordbruken sin i deres gehør.Men han bare fortsetter med det samme.Vi krangler og diskuterer svært ofte på grunn av dette og andre ting.Jeg har nesten gitt opp.Har bodd sammen med ham i snart 4 måneder nå.3 ganger har han slått meg,den ene gangen så hardt at jeg fikk stygge blåmerker på halsen og i ansiktet.Da var han "lei seg" i mange dager etterpå og var snill.Men så snudde han om og ble den gamle seg.Han har alltid en unskyldning for at han snakker så høyt og fordi han handler slik han gjør,det er alltid noe jeg har gjort eller sagt feil som utløser det,sier han.Jeg måtte b.la slutte på skolen jeg begynte på i høst fordi jeg ikke turte å møte opp med blå merkene.Men samtidig er det fryktelig vondt å gå med alt dette alene,ikke kunne si det til noen.Jeg har et ganske godt forhold til hans mor,og har lyst å fortelle henne om det..jeg orker snart ikke bære dette alene lenger.Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Matiasmor

Herregud, har han slått deg sååå mange ganger så slår han deg fler- vær du sikker! Siden dere ikke har bodd sammen så lenge, syns jeg for din egen skyld at du skal komme deg vekk fra han!!! Tenk om han begynner å slå barna!! Det med stemmevolumet sier bare litt hvordan type han er...egosist! Syns du burde vurdere dette forholdet sterkt på grunn av hensyn til ungene!

En mann som har slått en gang- vil slå igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt du burde snakke med noen om det i alle fall. Veldig vondt å gå rundt med dette alene. Når du ikke tør gå på skolen på grunn av blåmerkene dine er det vel på tide å våkne opp og innse at samboeren din er mer enn "litt spesiell" som du kaller ham.

En mann som slår fortsetter så og si alltid med det tror jeg. De kan angre som hunder etterpå og være verdens snilleste en kort periode, men sinnet viser seg igjen før eller senere. Jeg synes du burde gå og pakke kofferten din nå. Du fortjener da vel bedre enn det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal slippe bomben, både for din egen og barnas skyld - og HANS også. Det er tydelig at han sliter med noe som han burde få hjelp for. Så klart det er forferdelig å ødelegge en families "image", men hvem takker deg for at du holdt ut - om du fortsetter?

Jeg hadde selv en venninne i din situasjon, "han er så snill innimellom!" var omkvedet....jeg mente at det er sikkert en morder også, ellers hadde de vel kunnet se på folk hvem som var kriminelle eller ei? Hun valgte å gå fra han da han begynte å kaste saker og ting gjennom rommet over barnas hode.

Og vet du, både hun OG han har fått et godt liv etterpå. Du er ikke ansvarlig for noen andre enn barna dine!

Lykke til, kjære du,- vær modig og redd deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, har han slått deg sååå mange ganger så slår han deg fler- vær du sikker! Siden dere ikke har bodd sammen så lenge, syns jeg for din egen skyld at du skal komme deg vekk fra han!!! Tenk om han begynner å slå barna!! Det med stemmevolumet sier bare litt hvordan type han er...egosist! Syns du burde vurdere dette forholdet sterkt på grunn av hensyn til ungene!

En mann som har slått en gang- vil slå igjen!!!

Dere trenger alle hjelp.En

mann som slår, vil nok fortsette

med det,hvis ikke han får hjelp

til å takle sin aggresivitet.

Du finner deg i hans oppførsel

ved ikke å gå din veg,ei heller

å søke hjelp.Hvis du ønsker

en forandring må du søke hjelp.

Det kan være å rømme til et

krisesenter hvis det blir for gale.Eller du kan kontakte et

familiekontor.Søk hjelp selv

om han ikke vil.Dette gjelder

også ditt liv og barnas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest opplevd det samme

hei.

Jeg ble også slått. Flere ganger. Til slutt skjønte jeg selvom det var helt pyton at jeg måtte anmelde han på politistasjonen. Hvis jeg ikke meldte, så var det en snill politimann som forklarte at da aksepterte jeg på en måte hva han gjorde...Ganske klokt egentlig. Det hjalp!!!!

Foreldrene hans tok hans parti, mente at jeg burde latt vær å melde han og at vi burde ordnet opp på egenhånd. Men det viktigste for meg var at det tok slutt. Og uten en anmeldelse ville han helt sikkert ha fortsatt. Konsekvensene var ikke store for han, men likevel. Det kostet meg en del å " gjøre det mot han" men i ettertid angret jeg på at jeg ikke hadde gjort det tidligere. Gjør deg selv sterk, og hvis det skjer igjen så kom deg ut av huset og anmeld mens du er sinna , lei deg og det hele er ferskt.

Lykke til med anmeldelsen for å få slutt på den ulovlige og krenkende oppførselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snusmumerikken

Kjære deg.Hør på oss som har vært borti en mann som slår.DRA!!!

Det er desverre ikke annet å gjøre.Selv om du elsker han,så elsk deg selv høgere,tro meg,det går over......ikke vent til det er for sent.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bonnies

Herregud! -Kan det være noe å lure på? FLYTT!!

En sånn kar trenger du da ikke, og barna er det viktigste, det er de du skal ta vare på!! Kom deg vekk fra han, bli sterk alene og møt en ny på egne premisser!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei usikker!

Så leit at du har kommet opp i en slik vanskelig situasjon for deg og ungene. Du hadde nok ikke trodd det skulle bli slik da du flyttet inn til han for 4 mnd. siden.

Det er godt at du reagerer nå. Slik jeg forstår din situasjon, kan jeg ikke se noen god grunn til at du skal skjule og beskytte din samboers spesielle atferd. Du sier at han både kan bli voldsom i humøret og i fysikken, ved å slå.

Jeg råde deg til å sette foten skikkelig ned. Med det mener jeg både å fortelle han hva du ikke vil finne deg i, og også vurdere om du vil bo sammen med mannen.

Hvis han avviser deg, vil jeg anbefale deg å forlate mannen og flytte vekk, ikke minst pga dine barn.

Trenger du hjelp til dette kan du ta kontakt med hjelpeapparatet, enten helsestasjonen eller legen eller familiekontoret.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du skal snakke om det til andre. Men hans mor er ikke det klokeste valget.

Den som aller minst er i stand til å se en psykopats adferd, er hans mor.

Vil du deg selv og barna så vondt som å fortsette dette forholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...