Gå til innhold

Omskolering


soloman

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg er ein gutt på 25 år som nettopp har tatt fagbrev som industrielektriker, arbeidet er fysisk krevande og har no etter lærlingetida begynt å få store smerter i ryggen. Smertene kommer når eg skal utføre tungt fysisk arbeid, arbeid som eg er nødt til å utføre nesten dagleg. Mitt spørsmål er "kan eg søke om omskolering, kva må til for å få omskolering og kven skal eg oppsøke angåande dette spørsmålet"?. Eg vil helst sleppe å gå sjukmeld før det skjer noko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du må ha vært syk en stund og også sykemeldt for at de i det hele skal kunne vurdere saken.

Ellers må du ha hatt en lege eller spesialist som har uttalt seg om din vonde rygg.

Du bør få tatt røntgen i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Du burde snakke med legen din om problemet i forhold til din jobbsituasjon. "Vanlig" prosedyre som jeg er bekjent av er først sykemelding et år og deretter er mulighetene for yrkesrettet attføring tilstede. Dette er ikke noe man automatisk får -det er behovsprøvd. Uttalelser fra lege/ rådgivende lege må foreligge og din primærlege er viktig i hele prosessen. Ofte har trygdekontoret egne rådgivende leger som konsulteres og hele prosessen kan ta lang tid.

Jeg vet ikke om du kan gå en raskere veg utenom den lange sykemeldingsperioden -det har ikke jeg hørt om ihvertfall.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...