Gjest P@@san Skrevet 30. juli 2002 Skrevet 30. juli 2002 Noe som har vist seg å fungere bra for meg er å bruke Sobril i situasjoner som jeg vet er vanskelige eller stressende og hvor jeg regner med å bli engstlig og hysterisk. Har brukt dette nå i ferien hvor vi har reist mye med både fly og båt og hvor jeg har måttet forholde meg til mange tidsfrister og nye situasjoner - noe som er vanskelig for meg. Sobrilen har derfor spart meg -og ikke minst familien - for mye nervetrøbbel; noe som igjen fører til mye kjefting og masing fra min side. Det jeg lurer på er om jeg i fortsettelsen kan benytte meg av Sobril i slike situasjoner - hvis dette gjør at jeg ikke trenger annen medisin. Sobril hadde ikke bivirkninger for meg. Derfor - hvor går faregrensen for avhengighet når det gjelder hyppigheten av Sobril-bruken? Kan jeg ta feks en Sobril i uka over lengre tid uten at dette får konsekvenser? TAkknemlig for svar! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. juli 2002 Skrevet 31. juli 2002 Jeg kan ikke gi deg noen eksakt faregrense. Tilbøyeligheten til avhengighet og misbruk ligger like mye i personligheten som i tabletten. Likevel tror jeg at en tabl per uke umulig kan gi avhengighet. Vær dog svært på vakt når du begynner å finne gode argument for at nåværende uke ikke er som alle andre uker, og at du derfor må ta mer enn en tablett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.