Gå til innhold

Carl I Hagen er en uintelligent stakkar


musikeren

Anbefalte innlegg

Nå blei jo den saka med Inga Marte Thorkildsen og hu høyre-broileren tatt ganske mye vekk fra sin sammenheng, men hva svarer Hagen? Jo, han svarer med å være akkurat som de sier han er. Durer ivei med hersketeknikker som det lukter vondt av. "Bli tørr bak ørene!" sier Hagen. Underforstått; småjenter skjønner ingenting. Åh, så imponert jeg er...

Det hele er nok en bekreftelse på det jeg alltid har ment om Hagen. Han vil herske, og det er det som er hovedgrunnen til at han driver politikk. Å få utretta noe kommer i tredje eller fjerde rekke. Gode og gjennomtenkte tanker kommer vi aldri til å få oppleve fra den kanten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har helt rett, men Hagen er ikke alene om å bruke allverdens hersketeknikker eller å sette makten først og oppdraget i annen rekke.

Det kjennetegner jo alle som kravbber til topps i en eller annen maktpyramide, siden det kun er psykopatene som har mage til å gjøre det som må til for å komme til topps..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, men Hagen er ikke alene om å bruke allverdens hersketeknikker eller å sette makten først og oppdraget i annen rekke.

Det kjennetegner jo alle som kravbber til topps i en eller annen maktpyramide, siden det kun er psykopatene som har mage til å gjøre det som må til for å komme til topps..

Det har du rett i, det er altfor mange som er sånn. Skape verdier, det bør værra det overordna målet. Trist. Og skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La du merke til svarene fra de andre politikerene som hadde blitt kritisert av "nykommerne"?

Hva var den store forskjellen på Hagens nedlatende svar og de andres?

Hvorfor er det bare Hagen som du synes er en "uintelligent stakkar"?

Blir ikke det en veldig personlig kommentar som sier mer om deg og ditt forsøk på å personifisere politikken enn det sier om Hagen?

Kommentaren din virket i hvert fall ikke særlig intelligent - uten at jeg skal påstå (som du gjør) at det gjør deg til en "uintelligent stakkar"....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La du merke til svarene fra de andre politikerene som hadde blitt kritisert av "nykommerne"?

Hva var den store forskjellen på Hagens nedlatende svar og de andres?

Hvorfor er det bare Hagen som du synes er en "uintelligent stakkar"?

Blir ikke det en veldig personlig kommentar som sier mer om deg og ditt forsøk på å personifisere politikken enn det sier om Hagen?

Kommentaren din virket i hvert fall ikke særlig intelligent - uten at jeg skal påstå (som du gjør) at det gjør deg til en "uintelligent stakkar"....

Mvh

Nuvel. Grunnen er først og framst at det var Hagen som pryda forsida igår. I tillegg føyer det seg så jævlig godt inn i rekka av tidligere utspell som kun har ett mål, å få makt! Men jeg tar gjerne med meg Per Sandberg i samma slengen. Inge Lønning imponerer meg heller ikke veldig, men han er i det minste medlem av et parti som har tanker bak det de gjør, og som av og til kommer med gode forslag. Til tross for en del ganske kvalme og motbydelige holdninger.

Ellers vil jeg generelt si at det å bruke hersketeknikker tyder på en pikk som er lite potent og godt under gjennomsnitts størrelse.

Jeg har nå lest innlegget mitt en gang til, og jeg synes det er veldig intelligent. Prøv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stort sett kommer han på smarte ideer minst 10 år før de andre politikerne. Det vitner ikke om mangel på intelligens.

Hagen er ikke framsynt, og langt derifra.

Han appellerer til de dårlige sidene ved oss, frykt for alt ukjent, fremmedhat, hevntanker, osv.

Massesuggesjon, hørt om det? Det er farlig enkelt å få massen til å bevege seg dit du vil hvis du kjenner de rette knepa, og DET gjør Hagen. Det der har han forstått. Ikke dermed sagt at massen oppfører seg intelligent, se til dømes på fotballkamper og rockekonserter.

Hagen sier det massen vil høre: De er ikke som oss, de er farlige! La det private overta! (Ja, la oss få mer Europarkmentalitet). Strengere straffer, og hardere soningsforhold! ((Ikke en tanke om forebyggeing) Eksemplene er mange

Som sagt, han sier det massen vil høre, men kommer ikke med en eneste motforestilling. Han mener det det lønner seg å mene.

De gangene Hagen er framsynt er det reine lykketreff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagen er ikke framsynt, og langt derifra.

Han appellerer til de dårlige sidene ved oss, frykt for alt ukjent, fremmedhat, hevntanker, osv.

Massesuggesjon, hørt om det? Det er farlig enkelt å få massen til å bevege seg dit du vil hvis du kjenner de rette knepa, og DET gjør Hagen. Det der har han forstått. Ikke dermed sagt at massen oppfører seg intelligent, se til dømes på fotballkamper og rockekonserter.

Hagen sier det massen vil høre: De er ikke som oss, de er farlige! La det private overta! (Ja, la oss få mer Europarkmentalitet). Strengere straffer, og hardere soningsforhold! ((Ikke en tanke om forebyggeing) Eksemplene er mange

Som sagt, han sier det massen vil høre, men kommer ikke med en eneste motforestilling. Han mener det det lønner seg å mene.

De gangene Hagen er framsynt er det reine lykketreff.

Sosialisme er også farlig og bygger på ekle egenskaper og holdninger, nemlig materialisme (alt måles i penger) og misunnelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialisme er også farlig og bygger på ekle egenskaper og holdninger, nemlig materialisme (alt måles i penger) og misunnelse...

*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uintelligent vil jeg overhodet ikke kalle fyren, men du har nok rett i at han, som alle andre, gjør det som skal til for å komme til topps.

Dette har vel lite med intelligens å gjøre, i hvertfall ikke om målet hans er å nå toppen, noe det rimelig sikkert er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel. Grunnen er først og framst at det var Hagen som pryda forsida igår. I tillegg føyer det seg så jævlig godt inn i rekka av tidligere utspell som kun har ett mål, å få makt! Men jeg tar gjerne med meg Per Sandberg i samma slengen. Inge Lønning imponerer meg heller ikke veldig, men han er i det minste medlem av et parti som har tanker bak det de gjør, og som av og til kommer med gode forslag. Til tross for en del ganske kvalme og motbydelige holdninger.

Ellers vil jeg generelt si at det å bruke hersketeknikker tyder på en pikk som er lite potent og godt under gjennomsnitts størrelse.

Jeg har nå lest innlegget mitt en gang til, og jeg synes det er veldig intelligent. Prøv igjen.

He-he...godt svar, om enn noe farget av tydelig forutinntatthet og politisk vinkling.

Personlig så synes jeg svært mange av våre politikere - uansett parti - er meget opptatt av maktfaktoren, og gjør hva de kan for å fremme nettopp den.

Jeg er ikke på noen måte alltid enig i Frp's utspill, men mener likevel at de ofte har gode forslag til tiltak, som desverre nedstemmes av de andre partiene nettopp fordi det er Frp som har kommet med forslaget - og ikke forslaget i seg selv. Det er ikke "politisk riktig" å være enig med Frp.

Typisk så går det omlag et år før samme forslag blir fremmet lett modifisert av AP, Krf eller H og oppnår bredt flertall på Stortinget.

DET er maktposisjonering og kvalmene holdninger det - og viser svært godt hvor opptatt de fleste er av partioppslutningen og seg selv, og ikke vilke tiltak som ville vært et gode for Norge som sådan.

Jeg leste ditt første innlegg en gang til, og fant det desverre ikke så veldig mye mer intelligent. Men jeg så mye av de holdninger som jeg kritiserte ovenfor i dette innlegget:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt uenig med deg;selv synes jeg det er patetisk av disse småfjåsene å fjase om gubbeveldet i meida. Det virker panisk, menstrualistisk og latterlig.

I stedet for å framstå som påtatt nyskapende og "rampete" ved å klø veteranene på leggen i et latterlig mediaoppslag- burde de fremføre sin politikk med ungdommelig integritet, nysgjerrighet og fandenivolskhet.

Disse jentene er partibroilere med en kjedelig cand.mag.grad fra høgskole- og universitetssystemet, og forsøker å slå seg frem uten substans- for de har ikke substans. Til det er de alt for PK.

Hagen er Hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knappologen

Stort sett kommer han på smarte ideer minst 10 år før de andre politikerne. Det vitner ikke om mangel på intelligens.

"Stort sett kommer han på smarte ideer minst 10 år før de andre politikerne. Det vitner ikke om mangel på intelligens. "

Det er sant at Hagen har kommet med mange bra forslag (ikke alt jeg er enig i). Det er vel prestisje som gjør at andre partier fremmer lignende forslag lang tid senere og kaller dem for sine. Tror ikke det er mange som regner fyren for en "uintelligent stakkar".

Men han behøvde ikke å bruke den nedlatende måten å svare på overfor hun SV-dama. Begge kunne bruke litt mer høftlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett kommer han på smarte ideer minst 10 år før de andre politikerne. Det vitner ikke om mangel på intelligens.

Ettersom Hagen og FrP har fremmet ideer om snart absolutt alt (for og imot uhjelp, for og imot subsidier, for og imot privatisering) så er det klart at de kan si: "vi hadde rett"...

Det er jo som å helgardere seg i tipping, og si: "Se, jeg hadde rett".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...