Gå til innhold

begeret renner over_NHD


siggy

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt zoloft i 8 mnd i kombinasjon med Tolvon. Tolvon ble jeg helt ør av, så jeg har brukt vival i stedet de gangene jeg har trengt det. Jeg er 19 år (jente) og nå har jeg begynt å trappe ned på medisinene.

Men jeg har virkelig ingen kontroll og det er et helvetes kaos inni meg og begeret renner fullstendig over. I det ene øyeblikket er jeg godt humør og det neste sitter jeg og gråter og skjelver. Det er liksom en bombe som tikker som venter på å eksplodere. Jeg klarer ikke å holde på noe av maten, kaster opp alt. Drømmer hele tiden om voldtekten og aborten som var for noen år siden. Jeg følte at jeg hadde litt kontroll med medisinene, jeg ble veldig følelses kald, det var kjempe deilig. Men nå går alt over stokk og stein. Er det p.g.a pillene. Jeg vet jo at man kan få tilbakefall, men.....

Hvis det er andre som har noen råd...?

Har aldri gått til psykolog, vet at jeg bør.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Siggy

Har hatt en lignende erfaring. Har brukt Zoloft på grunn av depresjon og angst. Etter en kjempesmell for ca 2 1/2 år siden har jeg brukt denne helt til nå nylig. For 1 1/2 år side skulle jeg trappe ned og slutte med Zoloft men fikk en slik kaos føleles som du beskriver, og panikk angsten kom tilbake. Ble veldig ustabil. Derfor ble jeg rådet av min lege og fortsette med pillene en stund til. Han mente at det var kanskje for tidlig å slutte med behandlingen. Har nå følt meg stabil etter dette, og valgte da i samråd med min behandlende lege og trappe ned over tid. Har brukt nesten ett halvt år fra jeg begynte ned trappingen til jeg tok siste pillen nå 1.7.00. merker litt kaos følelse og humørsvigning, men skal prøve. Jeg tror det er viktig at du snakker med legen din om dette. Jeg har i allefall hatt hjelp av å hatt en tett oppfølging av lege både ved opp og nedtrapping. Ble dessuten plaget av "fysiske" symtomer også eks svetting, svimmelhet og strøm følelse i hode og armer i nedtrappnings perioden noe som var/ er svært ubehagelig.

håper dette kan hjelpe deg litt,selv om det er en fattig trøst er det en lite trøst å vite at andre også har lignende erfaringer. Kanskje skal du vurdere å ha kontakt med psykolog / psykiater i tillegg til medikament behandling. I mitt tilfelle fungerte dette bra i en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl

Du bør absolutt fortsette med Zoloft i de doser du brukte opprinnelig.

Du bør be legen din henvise deg til psykoterapi. Når du er godt i gang med denne etter et halvt til ett år, kan du vurdere å trappe ned medisinen.

Vennlig hilsen psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...