Gå til innhold

Dobbelt straff for muslimer?


Altman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest carlina

Jeg har akkurat kopiert det samme innlegget og skulle til å poste noe tilsvarende.

Helvetes idioter.

Skulle da bare mangle spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

At de får spesialføde?

Isåfall, hvorfor skulle det bare mangle?

Jeg siterer SDD:Ironi er ett fint dyr..

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siterer SDD:Ironi er ett fint dyr..

*ler*

Åja...hehe, men du, man vet aldri.

F.eks. kommer sikkert snart Sør og argumenterer for hvorfor de skal få spesialmat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest carlina

Åja...hehe, men du, man vet aldri.

F.eks. kommer sikkert snart Sør og argumenterer for hvorfor de skal få spesialmat :)

He he jeg leste innleggene på psyk..,det var da svært så opptatt alle ble av statistikker der inne..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he jeg leste innleggene på psyk..,det var da svært så opptatt alle ble av statistikker der inne..?

Ja, det var helt grusomt...

Menmen... er det noe som er fakta faen så er det vel at statistikk kan misbrukes i alle retninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Ja, det var helt grusomt...

Menmen... er det noe som er fakta faen så er det vel at statistikk kan misbrukes i alle retninger!

sant! en fullverdig statistikk er umulig i alle sammenheng..Lurte på hvor alle var i går ettermiddag,så var dere på psyk å rota..?Ikke kommer jeg meg inn på ranglere heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt riktig at de skal få muslimsk mat. Å få riktig mat er en viktig del av religionen for jøder og muslimer, og så lenge vi har religionsfrihet i Norge så syns jeg de skal få slik mat. Det handler enkelt og greit om respekt syns jeg. Fengsel er en offentlig institusjon, og da bør man ha tilgang på denne typen mat. Det tilrettelegges jo i barnehager, på skoler og sykehus, så hvor vanskelig kan det være? Det finnes jo halalh-slakteri ihvertfall både i Oslo og Trondheim. Det er vel også en menneskerettighet å få utøvd sin religion, og maten er en sentral del av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant! en fullverdig statistikk er umulig i alle sammenheng..Lurte på hvor alle var i går ettermiddag,så var dere på psyk å rota..?Ikke kommer jeg meg inn på ranglere heller..

Jeg har ikke prøvd ranglere i dag, men er på jobb så jeg gidder ikke å sitte på chatten da.. Kjipt å klikke bort det vinduet når folk kommer inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt riktig at de skal få muslimsk mat. Å få riktig mat er en viktig del av religionen for jøder og muslimer, og så lenge vi har religionsfrihet i Norge så syns jeg de skal få slik mat. Det handler enkelt og greit om respekt syns jeg. Fengsel er en offentlig institusjon, og da bør man ha tilgang på denne typen mat. Det tilrettelegges jo i barnehager, på skoler og sykehus, så hvor vanskelig kan det være? Det finnes jo halalh-slakteri ihvertfall både i Oslo og Trondheim. Det er vel også en menneskerettighet å få utøvd sin religion, og maten er en sentral del av dette.

Dersom de ikke tåler maten i fengsel, får de holde seg på utsiden av murene.

Hvis jeg har fått det for meg at jeg bare skal spise proteinrik mat, skulle jeg da ha fått biff og kylling hver dag hvis jeg sonet?

Alternativet kan vel være å shippe alle muslimer som har begått lovbrudd til sitt eget hjemland for soning, så kan de nyte maten sin der, hvis de får noen mat.

Det burde faktisk vært slik, istedetfor at de skal få fri kost og losji, kabel-TV, trening og skolegang som JEG - som skattebetaler - skal betale for.

GRRR!!

*temperamentsfull i dag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom de ikke tåler maten i fengsel, får de holde seg på utsiden av murene.

Hvis jeg har fått det for meg at jeg bare skal spise proteinrik mat, skulle jeg da ha fått biff og kylling hver dag hvis jeg sonet?

Alternativet kan vel være å shippe alle muslimer som har begått lovbrudd til sitt eget hjemland for soning, så kan de nyte maten sin der, hvis de får noen mat.

Det burde faktisk vært slik, istedetfor at de skal få fri kost og losji, kabel-TV, trening og skolegang som JEG - som skattebetaler - skal betale for.

GRRR!!

*temperamentsfull i dag*

Vi blir nok uansett ikke enig, og jeg tror at akkurat nå så orker jeg ikke gå inn på en prinsipiell diskusjon om straff, hvorfor straffer vi, årsaken til kriminalitet osv - som er den retningen denne diskusjonen vil gå etterhvert. Så denne gangen tror jeg at jeg nøyer meg med å si: jeg er ikke enig med deg! Du har et unyansert og alt for enkelt bilde på straff og kriminalitet.

Kanskje jeg gidder mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knappologen

Jeg syns det er helt riktig at de skal få muslimsk mat. Å få riktig mat er en viktig del av religionen for jøder og muslimer, og så lenge vi har religionsfrihet i Norge så syns jeg de skal få slik mat. Det handler enkelt og greit om respekt syns jeg. Fengsel er en offentlig institusjon, og da bør man ha tilgang på denne typen mat. Det tilrettelegges jo i barnehager, på skoler og sykehus, så hvor vanskelig kan det være? Det finnes jo halalh-slakteri ihvertfall både i Oslo og Trondheim. Det er vel også en menneskerettighet å få utøvd sin religion, og maten er en sentral del av dette.

Snakk om tullprat. Hadde du rett kunne en fange finne opp sin egen religion der luksus i alle varianter var påbudt. Deretter kunne han skrike opp om religiøs forfølgelse om han ikke fikk velte seg i den luksusen han ville.

Det disse folkene trenger er ikke kjøtt, men vann og brød og hardt fysisk arbeid iført svart og kvitstripet genser og med tung jernkule i lenke etter foten !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om tullprat. Hadde du rett kunne en fange finne opp sin egen religion der luksus i alle varianter var påbudt. Deretter kunne han skrike opp om religiøs forfølgelse om han ikke fikk velte seg i den luksusen han ville.

Det disse folkene trenger er ikke kjøtt, men vann og brød og hardt fysisk arbeid iført svart og kvitstripet genser og med tung jernkule i lenke etter foten !

Ja for det funker jo kjeeempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt riktig at de skal få muslimsk mat. Å få riktig mat er en viktig del av religionen for jøder og muslimer, og så lenge vi har religionsfrihet i Norge så syns jeg de skal få slik mat. Det handler enkelt og greit om respekt syns jeg. Fengsel er en offentlig institusjon, og da bør man ha tilgang på denne typen mat. Det tilrettelegges jo i barnehager, på skoler og sykehus, så hvor vanskelig kan det være? Det finnes jo halalh-slakteri ihvertfall både i Oslo og Trondheim. Det er vel også en menneskerettighet å få utøvd sin religion, og maten er en sentral del av dette.

Kunne vi ikke servere bare halal i fengslene da? Det er vel bare muslimene som er "sære".. Regner med at ikke-muslimer spiser halal uten å blunke.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vi ikke servere bare halal i fengslene da? Det er vel bare muslimene som er "sære".. Regner med at ikke-muslimer spiser halal uten å blunke.,

Jeg spiser iallefall halal uten å blunke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette går igjennom, så kan det være morsomt å teoretisere litt rundt hva alle andre med "sære" eller "spesielle" rutiner og tradisjoner skal kunne få gjennomslag for når det gjelder hva de skal kunne kreve under et fengselsopphold....

For noe sprøyt....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...