Gå til innhold

DVD-hjelp


Gjest BareMegBare

Anbefalte innlegg

Gjest BareMegBare

Jeg bestilte en film fra DVDstrax over nettet. Fikk den i posten i dag og gledet meg til å se den i ettermiddag. Men neida... For det første viste det seg at filmen var engelsk (at alt på coveret sto på engelsk, altså). Da er det kanskje ikke lagt inn valg av norsk tekst heller? Dette går egentlig greit... Men da jeg satte inn DVD'en i spillern, ble den spytta ut igjen med beskjed om "Wrong region No". Hva i alle dager er dette for noe da? Noen som vet?

P.S: Det gikk greit å spille filmen av på datamaskina, men vil ikke på denne pinnestolen å se filmen... :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DVD er delt inn i soner. Det vil si at filmer kjøpt i USA f.eks (sone 1) ikke kan spilles i Europa (sone 2), medmindre man har en sonefri DVD-spiller. Du har tydeligvis en sonefri DVD-spiller i PCen, men ikke i stua. Det går an å modifisere mange spillere ved å fikse litt på dem innvendig slik at de blir sonefrie, men da vil ikke garantien gjelde lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...