Gå til innhold

flere som får sånn virusmail?


Doris

Anbefalte innlegg

Jeg får stadig virusmail (Klezvirus) fra en avsender som kaller seg "izabellav". Gjermundlea er også en gjenganger... (forbanna dritt!!!!) Flere som får fra disse??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tigertrollet

Jeg får også klezvirus i retur hele tiden, men fra en "teddy"-et-eller-annet. Kjempeirriterende, og selv om jeg har antivirusprogram kommer de forbanna mailene om at "return host unknown" og denslags.

Møkkavirus! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, flere titalls om dagen og jeg er f* så lei! Folk som ikke gidder å ha et oppdatert antivirusprogram som beskyttelse, irriterer meg. :-(

I tillegg mottar jeg også en haug svindelmail fra Nigeria. "Snille" forretningsfolk som gjerne vil gi meg millioner av dollar, bare jeg oppgir kontonummeret mitt... Nå er de oversendt Økokrim! http://www.dagsavisen.no/innenriks/2002/07/669633.shtml

Let i kildekoden til virusmailene, så finner du den egentlige avsenderen. Den som står i "fra"-feltet er falsk (ihvertfall når det gjelder variantene av Klez-ormen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har antivirusprogram jeg også, og har i det siste drevet å installert både det ene og det andre, men likevel kommer disse utroooolig irriterende drittmailene som jeg er så forbanna lei av at jeg kan spyyyyy...!!!!!!!

(eksempel: jeg ventet en litt viktig mail fra en venninne her en dag og da jeg trykket på inbox stod det først 8 nye mailer. Jeg tenkte "hurra!, endelig kom mailen jeg har ventet på!", men neida. Det var 8 virusmails....!!!! ¤¤&%&/%/&%/(&/(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsenderne er ofte intetanende om at deres mailadresser blir brukt til sånt. Det er det som er så f.....sleipt! HØYREKLIKK på innlegget UTEN å åpne det, så klikker du på "Properties" (Egenskaper på norsk?) og øverst der finner du noe som heter "Return Path" og en mailadresse. Den mailadressen er en helt annen enn den avsenderen du ser ute i innboksen din...! Det er DEN avsenderen du skal blokkere.

Jeg vet at min mailadresse er brukt til sånt svineri også, siden jeg har fått automail tilbake om at mailen "min" er stoppet pga virus!!? Til folk jeg ikke engang har i adresseboka.

Siden begynnelsen av juli har jeg fått virusmail omtrent daglig, ofte flere pr dag. Jeg er glad jeg har Nortom antivirusprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tigertrollet

Avsenderne er ofte intetanende om at deres mailadresser blir brukt til sånt. Det er det som er så f.....sleipt! HØYREKLIKK på innlegget UTEN å åpne det, så klikker du på "Properties" (Egenskaper på norsk?) og øverst der finner du noe som heter "Return Path" og en mailadresse. Den mailadressen er en helt annen enn den avsenderen du ser ute i innboksen din...! Det er DEN avsenderen du skal blokkere.

Jeg vet at min mailadresse er brukt til sånt svineri også, siden jeg har fått automail tilbake om at mailen "min" er stoppet pga virus!!? Til folk jeg ikke engang har i adresseboka.

Siden begynnelsen av juli har jeg fått virusmail omtrent daglig, ofte flere pr dag. Jeg er glad jeg har Nortom antivirusprogram.

Har akkurat samme greia (Norton), men allikevel kommer disse returmailene. Blokkerte du alle avsenderne da for å få stoppet det?

Jeg mener -returmailene kommer jo selv om Norton varsler og isolerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...