Gå til innhold

Dere som røyker!!!!


Åsemor

Anbefalte innlegg

Noen som er motiverte for å slutte her eller?

Jeg slutter 19.august, og det hadde vært toppers hvis flere her slutta omtrent samtidig, sånn at jeg får litt psykisk støtte...

Har vært på apoteket og kjøpt nikotintyggis, og gleder meg til å slutte.

Kom igjen.

*sparker dolerne i ræva*

Det er jo tilogmed et eget forum for oss her, røykeslutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meg også flis kan jo være litt sånn støttende da.... vi har slutta begge to - for godt.

Men du må kjøpe deg plaster, sånn at du har jevnt tilsig av nikotin mens du jobber med saken, da er det større sjanse for å lykkes. Forøvrig: du er tøff og kommer sikkert til å få det til. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg også flis kan jo være litt sånn støttende da.... vi har slutta begge to - for godt.

Men du må kjøpe deg plaster, sånn at du har jevnt tilsig av nikotin mens du jobber med saken, da er det større sjanse for å lykkes. Forøvrig: du er tøff og kommer sikkert til å få det til. Lykke til!!!

Bare et lite spm..

Hva er vitsen med å slutte å røyke hvis du likevel velger å bruke nikotin-tyggis?

Nikotin-behovet har du i kroppen bare ei drøy uke etter røykekuttet. Resten er psyke, hvorvidt du har bestemt deg for å slutte eller ikke.

Bare lurer.. :-)

Lykke til vaffal :-))

..men klem får du ikke! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite spm..

Hva er vitsen med å slutte å røyke hvis du likevel velger å bruke nikotin-tyggis?

Nikotin-behovet har du i kroppen bare ei drøy uke etter røykekuttet. Resten er psyke, hvorvidt du har bestemt deg for å slutte eller ikke.

Bare lurer.. :-)

Lykke til vaffal :-))

..men klem får du ikke! ;-)

Nå er det ikke akkurat nikotinet som er det mest skadelige for kroppen, da. Så det er jo et godt poeng i å slutte selvom kroppen fremdeles får nikotin i en periode :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke akkurat nikotinet som er det mest skadelige for kroppen, da. Så det er jo et godt poeng i å slutte selvom kroppen fremdeles får nikotin i en periode :o)

Nei, men det er nikotinet som er stimuliet og gir abstinensen? Eller tar jeg feil? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg også flis kan jo være litt sånn støttende da.... vi har slutta begge to - for godt.

Men du må kjøpe deg plaster, sånn at du har jevnt tilsig av nikotin mens du jobber med saken, da er det større sjanse for å lykkes. Forøvrig: du er tøff og kommer sikkert til å få det til. Lykke til!!!

Har kjøpt tyggis! Og holder på å trappe ned, og det er ikke noe problem i det hele tatt.

Festing får jeg vel holde meg borte fra sånn fram til jul eller noe.

Hvor lenge har du vært røykfri nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt tyggis! Og holder på å trappe ned, og det er ikke noe problem i det hele tatt.

Festing får jeg vel holde meg borte fra sånn fram til jul eller noe.

Hvor lenge har du vært røykfri nå da?

Siden april 2001. Det er vanskelig til tider nå også, men for det meste er jeg veldig glad for å være røykfri. Også ikke så rent lite stolt av meg selv *s* Som sagt: lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite spm..

Hva er vitsen med å slutte å røyke hvis du likevel velger å bruke nikotin-tyggis?

Nikotin-behovet har du i kroppen bare ei drøy uke etter røykekuttet. Resten er psyke, hvorvidt du har bestemt deg for å slutte eller ikke.

Bare lurer.. :-)

Lykke til vaffal :-))

..men klem får du ikke! ;-)

Du snakker litt over deg nå. Nikotinbehovet varer mye lenger enn du sier. Poenget er å ta hånd om den psykiske og den fysiske avhengigheten hver for seg. På den måten blir ikke faren for sprekk like stor.

Det ser ikke ut som om du har noe avhengighetsproblem og det er jo fint for deg. Vi andre får ta hånd om avvenningen på vår måte, med eller uten klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er nikotinet som er stimuliet og gir abstinensen? Eller tar jeg feil? :-)

Det er riktig, men med tyggis eller plaster slipper man i alle fall tjæra og den dritten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker litt over deg nå. Nikotinbehovet varer mye lenger enn du sier. Poenget er å ta hånd om den psykiske og den fysiske avhengigheten hver for seg. På den måten blir ikke faren for sprekk like stor.

Det ser ikke ut som om du har noe avhengighetsproblem og det er jo fint for deg. Vi andre får ta hånd om avvenningen på vår måte, med eller uten klem.

Jeg snakker stadig vekk over meg så akkurat det er ikke noe nytt. Men jeg lærte en gang i tida at selve det fysiologiske "behovet" for nikotin ikke varer mer enn ca. 1,5-2 uker. Derfor mitt spm.

Når det gjelder (den manglende) klemmen så er den nok mer "intern"... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden april 2001. Det er vanskelig til tider nå også, men for det meste er jeg veldig glad for å være røykfri. Også ikke så rent lite stolt av meg selv *s* Som sagt: lykke til.

Du er jo et flott eksempel på at man faktisk kan holde seg frisk og rask til tross for å ha røyket i en hel mannsalder.

Du minner meg litt om bestefar på det området. Han sluttet også å røyke når han nærmet seg 90, og ikke lenge etter at han kuttet ut nikotinen så døde han. Her bør man se på fakta og spørre seg om hvorfor han døde. Han døde trossalt ikke mens han røyket, men når han sluttet.

Man kan bli skremt av mindre, og man skal i det minste ha dette i bakhodet når man slutter å røyke:

Det er ikke bra for helsa og man kan tydligvis dø av det!

Det er i det minste min teori, men en god teori, spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt tyggis! Og holder på å trappe ned, og det er ikke noe problem i det hele tatt.

Festing får jeg vel holde meg borte fra sånn fram til jul eller noe.

Hvor lenge har du vært røykfri nå da?

...da kan du sitter barnevakt for meg annenhver helg frem til jul da jo......;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...da kan du sitter barnevakt for meg annenhver helg frem til jul da jo......;-)

Fordi jeg ikke drar på fest så har jeg ikke noe liv? Er det det du prøver å si?

Men jeg sitter gjerne barnevakt i ny og ne altså :) Spesielt på lørdager, for da har jeg sjelden noe å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg ikke drar på fest så har jeg ikke noe liv? Er det det du prøver å si?

Men jeg sitter gjerne barnevakt i ny og ne altså :) Spesielt på lørdager, for da har jeg sjelden noe å gjøre.

selvfølgelig har du et liv utenom festing....du har jo Dol;-)

Bortsett fra det, så er du fast barnevakt om noe skulle dukke opp....både i 1. og 2. etasje ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig har du et liv utenom festing....du har jo Dol;-)

Bortsett fra det, så er du fast barnevakt om noe skulle dukke opp....både i 1. og 2. etasje ;-)

Jawohl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millymollymandy

Du skal kjøpe inhalatoren - som du kan sette små filtre med nikotin i. Fås på apoteket (henger sammen med tyggegummien). jeg slutet 9. september 2000 - etter å ha røyka siden 1970, og de siste årene rundt 30 om dagen! Jeg prøvde tyggis først - men syntes de var så fæle at jeg orket ikke å tygge på dem. Plaster ble jeg kvalm av, men inhalatoren fungerte veldig. Jeg kunne "gå ut og ta en røyk" med venner - og bruke den i sosiale sammenhenger når jeg trengte noe i hånda. Jeg sa til meg sjøl at det uansett ville være sunnere å bruke inhalatoren enn å røyke, så jeg la ikke noe press på meg selv for å legge den vekk. Brukte den ofte i nesten ett år - men skiftet ikke så ofte filter i den. Nå, etter snart to år, har jeg ikke hatt den framme siden i vinter da jeg fløy til Sør Afrika - og syntes natta ble litt lang på flyet. Da tok jeg fram inhalatoren og "hygget" meg med en "røyk"... Nå er lysten helt borte.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!

Jeg røyker ikke selv, så jeg kan ikke slutte sammen med deg.

Jeg hørte på radioen en som anbefalte en bok som heter "Endelig ikkerøyker"

Den er nylig kommet ut på norsk og skal ha hjulpet mange til å stumpe røyken.

Den er skrevet med stor respekt til røykeren, og skal gi deg selvtillit til å motstå fristelser. Boken koster ca 3 20-pakninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...