M_83 Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 2 av venninnene mine har akkurat hatt kyssesyken.. Det merkelige med det er at hun ene har allerede hatt kyssesyken fra før.. og jeg har hørt at det går bare ann å ha denne sykdommen en gang. Symptomene til begge venninnene mine har vært hovne kjertler, slapphet, hodepine, de har begge hatt (hals) streptokokker, og de har gått opp og ned i feber hele tida. Akkurat de samme symptomene har jeg nå. Har hatt feber i flere dager nå, men det rare er at jeg får 39 i feber om kvelden, og om morran og utover ettermiddagen har jeg ikke feber i det hele tatt. Så feberen går drastisk opp og ned hele tida. Jeg var hos legen i går, og tok blodprøve. Legen sa at jeg ikke hadde kyssesyken.. men alle symptomene er jo like som mine venninner akkurat har hatt. (Bortsett fra at jeg ikke har streptokokker.) Noen som kjenner seg igjen? Er dette kyssesyken? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65612-er-dette-kyssesyken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gutt på 22 Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Høres ut som en del av symptomene jeg hadde da jeg fikk kyssesyken for halvannet år siden. Jeg hadde først en halsbetennelse som jeg ble kvitt. Så kjente jeg at den kom igjen, og dro til lege, men intet var galt. De testet meg også for kyssesyken, men fant ingenting. Jeg ble imidlertid verre og verre, til slutt klarte jeg nesten ikke å lukke munnen min - så tett var jeg! Da jeg tok kontakt med legevakta ble jeg innlagt på sykehus med kyssesyke og i tillegg en kjempehissig infeksjon i halsen. Levde på sukker- og saltvann og antibiotika ei uke... Jeg kjenner igjen symptomene, som visstnok forøvrig er ganske like som symptomene på HIV like etter smitte! Hehe, tenker jeg skremte deg nå, men ta det med ro du. Hvis det ikke bedrer seg i løpet av noen dager, så spør om å få tatt ny CRP- og mononucleose-test. Feberen min kom og gikk hele tiden de første dagene på sykehuset, så min konklusjon må altså være at du muligens er smittet. Og forresten så skal det visst være mulig å få kyssesyken flere ganger, selv om de fleste slipper unna med første gangen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65612-er-dette-kyssesyken/#findComment-296806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.