Gå til innhold

Hyttekrigen


punkyB

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=8675721

Dette er da en helt idiotisk tvist eller er det jeg som ikke har fått med meg alle fakta ?

Det må da være en selvfølge at man kan sette et gjerde rundt sin egen hytte sånn at ikke kyr og andre dyr kommer inn og driter rett foran inngangsdøra ?

Alle bondegårder har da selvfølgelig gjerder rundt husene sine også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette er noe av det teiteste jeg har hørt.

Så det på nyhetene for et par dager siden. Jeg mener at det der ble sagt at gårdeier hadde rett til å bruke et dyretråkk som gikk over hyttetomten. Gudene vet hva som er riktig.

Teit er det uansett.Er det virkelig ikke mulig for voksne mennesker å bli enige om dette uten å bruke flere år på saken?

Dette sier vel litt om agurktiden i mediene også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er noe av det teiteste jeg har hørt.

Så det på nyhetene for et par dager siden. Jeg mener at det der ble sagt at gårdeier hadde rett til å bruke et dyretråkk som gikk over hyttetomten. Gudene vet hva som er riktig.

Teit er det uansett.Er det virkelig ikke mulig for voksne mennesker å bli enige om dette uten å bruke flere år på saken?

Dette sier vel litt om agurktiden i mediene også...

Jeg mener også å ha hørt det samme. Men hvis det var et dyretråkk der før - så vil det vel si at det var den bonden som eide tomta opprinnelig. Hvis tomta er solgt til hytteeieren så faller vel denretten til dyretråkk bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også å ha hørt det samme. Men hvis det var et dyretråkk der før - så vil det vel si at det var den bonden som eide tomta opprinnelig. Hvis tomta er solgt til hytteeieren så faller vel denretten til dyretråkk bort.

Det finnes så mange regler for hva man kan ha "hevd" på, så det forbauser meg ikke om bonden har juridisk rett. MEN hvorfor har han solgt akkurat den tomta til hytte da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes så mange regler for hva man kan ha "hevd" på, så det forbauser meg ikke om bonden har juridisk rett. MEN hvorfor har han solgt akkurat den tomta til hytte da??

Det er vel også tabbe av hytteeieren . Men det må da gå an for kyrene å finne seg et annet tråkk hvis de stenger for det opprinnelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel også tabbe av hytteeieren . Men det må da gå an for kyrene å finne seg et annet tråkk hvis de stenger for det opprinnelige.

Akkurat det tror jeg har mest med bondens vilje å gjøre. Den virket manglende, for å si det mildt! Godt to vi er enige om ikke annet.

Er det rart det blir krig i verden, tenker jeg hver gang jeg hører om sånne håpløse krangler. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det tror jeg har mest med bondens vilje å gjøre. Den virket manglende, for å si det mildt! Godt to vi er enige om ikke annet.

Er det rart det blir krig i verden, tenker jeg hver gang jeg hører om sånne håpløse krangler. :-)

Hmmm.. Jeg kan ikke visst skrive heller...

Godt vi to er enige, skulle det selvfølgelig stå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Jeg kan ikke visst skrive heller...

Godt vi to er enige, skulle det selvfølgelig stå. :-)

Dette er det verste... Det er for varmt, tror jeg. Tastaturet bytter om på ordene helt av seg selv! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det verste... Det er for varmt, tror jeg. Tastaturet bytter om på ordene helt av seg selv! ;)

Vi er nesten litt for enige synes jeg !!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, og for min del så hersker det ingen tvil - etter å ha sett på nyhetene her om dagen hvor bondekona sto og jodlet til kyra - om hvem som er den ustabile parten i dramaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også å ha hørt det samme. Men hvis det var et dyretråkk der før - så vil det vel si at det var den bonden som eide tomta opprinnelig. Hvis tomta er solgt til hytteeieren så faller vel denretten til dyretråkk bort.

Retten faller ikke nødvendigvis bort selv om gården er solgt. Det kommer ann på om det er en personlig servitutt (som følger personen som har fått den), eller en realservitutt. Er det en realservitutt har den som til enhver tid er eier av gården rett til beite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker som deg, det må da være det eneste logiske her? ;) Dessverre er det en haug bønder som har vært med på å utforme lovene våre, så beiteretten står rimelig sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøndene har mange slags rare, gamle hevder.

Det er derfor det finnes sauer på bilveger også.

Kan herved dokumenteres da jeg har kjørt 400 mil på E6 i sommer. Det var sauer midt på den forbanna motorveien!

Jeg mener, de hadde LAGT SEG NED på motorveien!

Sambo hadde det hysterisk morsomt, han så for seg "opp i lufta som sau" og ned i asfalten som "to islendere og ei kasserolle fårikål..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...