Gå til innhold

Noen som har vært i Rhodos!?


Gjest Yunalesca

Anbefalte innlegg

Gjest Yunalesca

Drar til Rhodos om ei uke, til Ixia området,der hotellet vårt er. Noen som har vært i Rhodos og kan fortelle meg om :

1) er det billig?

2) er butikkene moderne (som en slags H&M butikk som man kan finne f.eks)

3) tips til serverdigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må til gamlebyen!! Lurt å dra både om dagen og om kvelden, det er to helt forskjellige turer. Kanskje moro å få en guidet tur, da får man sikkert mer med seg enn hvis man går aleine.

Det er ikke spesielt billig på Rhodos. Iallefall ikke mat. Øl, sprit og røyk er det ok pris på, klær så jeg ikke på, så jeg veit ikke. En middag ute koster for 80-90 kr, og i varmen spiser man gjerne ikke like mye som her i Norge.

Du bør også kanskje ta en tur til Faliraki Beach, der er det masse greier... Sånn banan, ringer som henger etter båt, hangliding osv..

Ellers er det svært få severdigheter på Rhodos, iallefall som jeg fikk med meg. Kanskje ta en båttur rundt øya ellerno...? Kommer jo helt an på pengebeholdninga.

Du må dra på diskoteket som heter Colorado, ligger i bargata i Rhodos by, ca 5-10 minutter med taxi fra Ixia, det koster vel ca 4-5 euro. Inngangen på Colorado er dyrt (8E), drikkevarene der er dyre, men det er helt rått! Et stort rom med live-musikk, et stort rom med trance-musikk, og et rom med R&B og rap. Hvis dere tar turen gjennom bargata er det vanligst å sitte her og der og drikke først, og så dra på Colorado i ett-tida ellerno. Prisene i bargata varierer veldig, en flaske kan koste 1E noen steder og 3E andre steder.

Det er alltid lurt å ha med seg en pakke med kleenex eller en liten dorull, det er sjelden både dorull og toalettsete på doene. Det er også mange steder du ikke kan kaste papiret nedi do.

Skal dere på stranda er det best å dra på øst-kysten av øya, der er det sandstrender, i motsetning til vestkysten hvor strendene er fulle av stein. Men på vestkysten blåser det litt da.

Sitt på stranda på vestkysten en morgen i 06.00-06.30-tiden og få med deg soloppgangen. Sola kommer opp bak tyrkia :) Nydelig å se på.

Ellers kan det være lurt å ha med hårspray hvis det er kakerlakker på hotellet. Det er ikke morsomt å se sin første kakerlakk i bakrus og full av fylleangst, iallefall ikke når en ikke har noe å få den vekk med.

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo det ene spørsmålet ditt da.

I Rhodos by (og den byen vi bodde, Ialissos) fant jeg aldri noen moderne klesforretninger. Men i taxituren fra byen og hjem en gang så jeg et stort kjøpesenter, mulig de har noe der. Men Rhodos er ikke noe særlig moderne egentlig.

Du bør ikke kjøpe parfyme i de små butikkene der nede. Kjøpte en Tommy Hilfiger Girl til 3E, og den lukta forferdelig. Har samme hjemme (kjøpt i norge), og esken er klin lik! Men flaska er forskjellig, og lukta kan ikke sammenlignes. (3E er jo ikke så veldig mye å gi for en parfyme da... men ikke tro at det er et røverkjøp, for det kan lukte fælt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må til gamlebyen!! Lurt å dra både om dagen og om kvelden, det er to helt forskjellige turer. Kanskje moro å få en guidet tur, da får man sikkert mer med seg enn hvis man går aleine.

Det er ikke spesielt billig på Rhodos. Iallefall ikke mat. Øl, sprit og røyk er det ok pris på, klær så jeg ikke på, så jeg veit ikke. En middag ute koster for 80-90 kr, og i varmen spiser man gjerne ikke like mye som her i Norge.

Du bør også kanskje ta en tur til Faliraki Beach, der er det masse greier... Sånn banan, ringer som henger etter båt, hangliding osv..

Ellers er det svært få severdigheter på Rhodos, iallefall som jeg fikk med meg. Kanskje ta en båttur rundt øya ellerno...? Kommer jo helt an på pengebeholdninga.

Du må dra på diskoteket som heter Colorado, ligger i bargata i Rhodos by, ca 5-10 minutter med taxi fra Ixia, det koster vel ca 4-5 euro. Inngangen på Colorado er dyrt (8E), drikkevarene der er dyre, men det er helt rått! Et stort rom med live-musikk, et stort rom med trance-musikk, og et rom med R&B og rap. Hvis dere tar turen gjennom bargata er det vanligst å sitte her og der og drikke først, og så dra på Colorado i ett-tida ellerno. Prisene i bargata varierer veldig, en flaske kan koste 1E noen steder og 3E andre steder.

Det er alltid lurt å ha med seg en pakke med kleenex eller en liten dorull, det er sjelden både dorull og toalettsete på doene. Det er også mange steder du ikke kan kaste papiret nedi do.

Skal dere på stranda er det best å dra på øst-kysten av øya, der er det sandstrender, i motsetning til vestkysten hvor strendene er fulle av stein. Men på vestkysten blåser det litt da.

Sitt på stranda på vestkysten en morgen i 06.00-06.30-tiden og få med deg soloppgangen. Sola kommer opp bak tyrkia :) Nydelig å se på.

Ellers kan det være lurt å ha med hårspray hvis det er kakerlakker på hotellet. Det er ikke morsomt å se sin første kakerlakk i bakrus og full av fylleangst, iallefall ikke når en ikke har noe å få den vekk med.

God tur :)

Hei!

Jeg var på Rhodos i fjor og det var helt topp. Jeg synes faktisk at butikkene var veldid moderne. Jeg var både på H&M og Mango. Det er også mange andre butikker med moderne klær. Rhodos by er virkelig en flott storby. The Body Shop finnes også der.

Foruten gamlebyen er en tur til Tyrkia et "must". Billigst blir det hvis du går ned til båtene ved havna og booker en tur. Var også på en tur til Symi. Det er en bitteliten øy. Det var en fin opplevelse det også. Der kan du kjøpe natursvamper og mye annet rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...