Gå til innhold

Alanya eller Kos?


Gjest Caztra

Anbefalte innlegg

Gjest Caztra

Tar antagelig en"hopp-på-tur", enten til Alanya eller Kos neste uke. Kan ikke de som har vært i ett/begge av disse stedene fortelle meg litt om hvordan det er? Hvordan er utelivet? (utesteder jeg bør få med meg) Hvordan er shoppingmulighetene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært i Tyrkia - men på Kos tre ganger.

Har inntrykk av at Alanya kanskje er mer barnefamilier og har litt mer å by på enn Kos - som er veldig ungdoms-fiksert med høy partyfaktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liker Tyrkia mye bedre enn Hellas!

Velg Kos... samtlige av de greske øyene er bedre enn Tyrkia/tyrkere.

Helt uenig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest timian

Helt uenig!

Man kan jo forundres, over folk som liker frekke, uærlige og urenslige folk med dårlig folkeskikk, fra et land som mangler de mest demokratiske prinsipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liker Tyrkia mye bedre enn Hellas!

Man kan jo forundres, over folk som liker frekke, uærlige og urenslige folk med dårlig folkeskikk, fra et land som mangler de mest demokratiske prinsipper.

Ja, det var akkurat slik jeg opplevde Hellas. Ordentlig fin beskrivelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest timian

Ja, det var akkurat slik jeg opplevde Hellas. Ordentlig fin beskrivelse!

Sarkasmene dine biter ikke noe særlig, du blir nok svært ensom i å betrakte Hellas som et mindre sivilisert land enn Tyrkia. *LOL*

Jeg tror rett og slett du mangler kunnskap om forskjellen på de to landene.

Men hvis man kun tenker på å knipe inn et par kroner på feriekostnadene, og lukker øya for svineriet i Tyrkia, så reiser man selvfølgelig dit. Det er forøvrig ikke uten grunn at den vestlige verden forlengst har innlemmet Hellas, mens tyrkerne skal få kjempe både lenge og vel med sin "kultur", før noen i vesten vil innlemme de,,,, sannsynligvis skjer det aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig!

Du... jeg sakset denne fra en reiseside:(Det er ganske mange flere enn meg som har negative opplevelser med Tyrkia)

"For å gi min beskrivelse av Tyrkia som ferimål, og tyrkere, skal jeg heller liste opp faktaopplevelser derfra, UTEN å komme med personlige synspunkter.

1. Frekkhet:På flyplassen ved ankomst: Da står det drøssevis av "bagasjebærere" når man kommer ut med bagasjen, og de spør finurlig... Saga? Ving? Som om de gir inntrykk av at de representerer et reiseselskap, og således vil hjelpe til med bagasjen ut til en evt buss. Mange lar seg "bondefange" av dette svineriet, og lar de hjelpe, når de er ute, så skal de ha penger. En eldre dame nektet en gang å betale, og ble fysisk angrepet for det, noe jeg selv var vitne til.

2. Mat: En norsk familie i mitt reisefølge, bestående av foreldrene og tre barn... Etter fem dager, lå faren og to av barna på sykehus pga matforgiftning... det var faktisk en stygg "amøbesak" som rammet de....

3. Jeg så ved to tilfeller, at voksne tyrkere prøvde å beføle sjokkerte 13-14 årige jenter, både foran og bak...

4. Tror noen at det er en årsak til at Tyrkia kjemper for å bli medlemmer i EU, uten å være i nærheten av å lykkes? Kan det være behandlingen av politiske minoriteter, og deres syn på alminnelige menneskerettigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig!

....å si at nedenstående har jeg aldri opplevd i Hellas....

De fleste jeg har møtt, som har vært i Tyrkia, sier: "En gang, og aldri mer"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liker Tyrkia mye bedre enn Hellas!

Sarkasmene dine biter ikke noe særlig, du blir nok svært ensom i å betrakte Hellas som et mindre sivilisert land enn Tyrkia. *LOL*

Jeg tror rett og slett du mangler kunnskap om forskjellen på de to landene.

Men hvis man kun tenker på å knipe inn et par kroner på feriekostnadene, og lukker øya for svineriet i Tyrkia, så reiser man selvfølgelig dit. Det er forøvrig ikke uten grunn at den vestlige verden forlengst har innlemmet Hellas, mens tyrkerne skal få kjempe både lenge og vel med sin "kultur", før noen i vesten vil innlemme de,,,, sannsynligvis skjer det aldri...

Du har selvfølgelig helt rett. At JEG opplevde at grekerne er uhøflige, urenslige, uærlige og at maten var vond, den generelle hygienen var dårlig, samt en følelse av at folket var drittlei turister har selvfølgelig ingenting med saken å gjøre.

At JEG i Tyrkia opplevde en utrolig gjestfrihet, ikke noen svindelforsøk, deilig mat, ikke noe magesjuke uansett hva vi spiste, og vi ble kjent med ganske mange av de som bodde der på en fin måte (altså ikke noe snusk fordi de skulle selge oss noe slik som i Hellas) og en masse andre positive opplevelser har selvfølgelig heller ikke noe med saken å gjøre? I tillegg syns jeg det er mye penere i Tyrkia, strendene er finere, vannet klarere, det er generelt mindre søppel etc.

Det er garantert masse jeg ikke vet om begge landene, men jeg som de fleste andre dømmer etter egne erfaringer. Jeg vet at Tyrkia har fått pepper pga. menneskerettighetsbrudd, og det mener jeg også at er grunn til reaksjon. Men jeg har også sett hvordan de behandler fattige mennesker, katter, hunder og geiter og hvordan de transporterer kjøtt i Hellas... Mulig de gjør det samme i Tyrkia, men dette har jeg ikke SETT.

At det meste er billigere i Tyrkia har ikke vært mitt poeng i det hele tatt, det var det du som nevnte. Jeg føler at ved å reise til Tyrkia kommer man nærmere en autentisk kultur, en som ikke er så fordervet av plastifisert turisttilpasning, selv om de dessverre tilnærmer seg dette de også.

Summa summarum: Aldri mer Hellas, men gjerne Tyrkia igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest timian

Du har selvfølgelig helt rett. At JEG opplevde at grekerne er uhøflige, urenslige, uærlige og at maten var vond, den generelle hygienen var dårlig, samt en følelse av at folket var drittlei turister har selvfølgelig ingenting med saken å gjøre.

At JEG i Tyrkia opplevde en utrolig gjestfrihet, ikke noen svindelforsøk, deilig mat, ikke noe magesjuke uansett hva vi spiste, og vi ble kjent med ganske mange av de som bodde der på en fin måte (altså ikke noe snusk fordi de skulle selge oss noe slik som i Hellas) og en masse andre positive opplevelser har selvfølgelig heller ikke noe med saken å gjøre? I tillegg syns jeg det er mye penere i Tyrkia, strendene er finere, vannet klarere, det er generelt mindre søppel etc.

Det er garantert masse jeg ikke vet om begge landene, men jeg som de fleste andre dømmer etter egne erfaringer. Jeg vet at Tyrkia har fått pepper pga. menneskerettighetsbrudd, og det mener jeg også at er grunn til reaksjon. Men jeg har også sett hvordan de behandler fattige mennesker, katter, hunder og geiter og hvordan de transporterer kjøtt i Hellas... Mulig de gjør det samme i Tyrkia, men dette har jeg ikke SETT.

At det meste er billigere i Tyrkia har ikke vært mitt poeng i det hele tatt, det var det du som nevnte. Jeg føler at ved å reise til Tyrkia kommer man nærmere en autentisk kultur, en som ikke er så fordervet av plastifisert turisttilpasning, selv om de dessverre tilnærmer seg dette de også.

Summa summarum: Aldri mer Hellas, men gjerne Tyrkia igjen.

Her er vi tydeligvis vitne til en moderne utgave av kjerringa mot strømmen.

Reiseselskapene sliter for tiden så til de grader med å selge sine Tyrkia-turer, at jeg vet at både Ving og Saga vurderer en betydelig nedtrapping av sin aktivitet der.

Frekk, uærlig og pågående opptreden, kombinert med at hele reisefølger blir sjuke, setter sine spor i det skandinaviske markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turistinnen

Her er vi tydeligvis vitne til en moderne utgave av kjerringa mot strømmen.

Reiseselskapene sliter for tiden så til de grader med å selge sine Tyrkia-turer, at jeg vet at både Ving og Saga vurderer en betydelig nedtrapping av sin aktivitet der.

Frekk, uærlig og pågående opptreden, kombinert med at hele reisefølger blir sjuke, setter sine spor i det skandinaviske markedet.

Nå er det vel i Hellas at det er mye syke folk for tiden etter hva det står i avisene her iallefall ........

Og hvor har du det fra at Ving o.l. sliter med å bli kvitt turene sine til Tyrkia, har du vært på styremøtene demmes eller ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest timian

Nå er det vel i Hellas at det er mye syke folk for tiden etter hva det står i avisene her iallefall ........

Og hvor har du det fra at Ving o.l. sliter med å bli kvitt turene sine til Tyrkia, har du vært på styremøtene demmes eller ?????

Man trenger ikke adgang til styrerommene for å skaffe seg informasjon.

Du vet like godt som meg at det har vært en influensatype som har herjet på èt hotell på Lefkas, noe som på ingen måte kan sammenlignes med Tyrkiafarernes "erfaring" med sykehusinnleggelser og faktisk amøbeutvikling i magene hos folk pga dårlig hygiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liker Tyrkia mye bedre enn Hellas!

Her er vi tydeligvis vitne til en moderne utgave av kjerringa mot strømmen.

Reiseselskapene sliter for tiden så til de grader med å selge sine Tyrkia-turer, at jeg vet at både Ving og Saga vurderer en betydelig nedtrapping av sin aktivitet der.

Frekk, uærlig og pågående opptreden, kombinert med at hele reisefølger blir sjuke, setter sine spor i det skandinaviske markedet.

Hvorfor ikke bare godta at vi mener forskjellig? Jeg respekterer ditt syn, og forventer det samme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest timian

Hvorfor ikke bare godta at vi mener forskjellig? Jeg respekterer ditt syn, og forventer det samme tilbake.

Man må jo sperre øynene opp, når man registrerer folk som har vært i begge disse ferielandene, og likevel klarer å prestere å si at Hellas som vertskapsnasjon, og grekere som mennesker, rangeres foran Tyrkia/tyrkere.

Man mistenker fort at erfaringsgrunnlaget ditt må være særdeles sparsomt.

De negative opplevelsene med Tyrkia/tyrkere som jeg, og svært mange som jeg har snakket med, har hatt, har jeg til de grader tilgode å oppleve etter mange års feriering på et stort antall greske ulike øyer. Man TRIVES ganske enkelt med grekernes laidback-holdning, deres gode folkeskikk, deres reservasjonsløse ærlighet osv.

I Tyrkia føler man stort sett ubehag når man beveger seg rundt blant folket. Men èn ting skal Tyrkia ha ros for, det er strendene på en del plasser, de er utrolig flotte.

I Tyrkia opplever man stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...