Gå til innhold

Trygt å bruke ingefær mot kvalme?


Gjest polaris

Anbefalte innlegg

Gjest polaris

Jeg er gravid i uke 6, og er begynt å bli skikkelig kvalm. Jeg har hørt at ingefær skal kunne hjelpe, så i dag var jeg på helsekostbutikken og kjøpte noe som heter "Urizal" Ingefærtabletter med uttrekke av Bokhvete.

Dama i butikken mente dette var bra for svangerskapskvalme, men hun sa også at jeg alltid måtte informere legen min når jeg tok kosttilskudd i tablettform.

Jeg har foreløpig ikke vært hos legen, og lurer derfor på om det er OK å ta dette kosttilskuddet, eller om jeg bør la det være. Tok en tablett før i dag, og følte at det hjalp godt på kvalmen.

Er ingefær ufarlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drakk ingefærte og ble så våken at jeg ikke fikk sove... :o) Hvis det er bare ingefær og ikke noe hokuspokus i tilskuddet ditt er det sikkert ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Ingefärste rekomenderas under graviditeten mot illamående(kvalme). Jag ser därför inga hinder med att dricka detta teet.

Lycka till!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen jordmor Åsa Prebensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte de samme tablettene i de 5 - 6 første mnd. Er nå godt over til 7 ende. Og kvalmen har endelig begynt å gi seg. Jeg synes de tablettene var kvalmedempende.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Et godt råd!

Gå til en helsekostbutikk å kjør "Ginger trips". Det er tyggetabletter med ingefær, og de virker innen 2 minutter!

Det har berget meg de siste månedene. Du kan ta flere av tablettene om dagen, men jeg tar en tablett med en gang jeg står opp om morgenen, og da er jeg kvalme-fri hele dagen.

Disse tablettene er ikke farlige!

I mitt forrige svangerskap spydde jeg mange ganger for dag i 9 måneder, nå er jeg 4 måneder på vei, og trodde ikke det skulle gå an å være i så god form, pga Ginger trips!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...