Gå til innhold

Marinade til laks ?


bratsj

Anbefalte innlegg

Hei

Skal grille laks i helgen, og trenger tips til noe smaskens matinade jeg kan legge den i for at det skal bli litt mere spennende smak.

Noen forslag ?

(gjerne noe jeg kan finne ferdig på en flakse i butikken, jeg liker kjappe løsninger...)

(vet dette hører inn under "Mat og ernæring" - men det er så lite folk der....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke akkurat marinade, men:

Når jeg griller laks bruker jeg laksefileter som jeg pakker inn porsjonsvis i folie.

Jeg smører folien med olvenolje før jeg legger i fileten. Så heller jeg godt med nypresset sitronsaft over (en sitron til tre-fire porsjoner), klipper frisk dill over og krydrer godt med sitronpepper.

Pakker det godt inn (med skjøten på toppen) og legger det på grillen i - tja - 10-12 minutter...

Dette smaker rett og slett nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...