Gå til innhold

motivasjonsforum?


neuni

Anbefalte innlegg

eg sitter og tenker på dette med motivasjon.

eg leste nettopp tråden på mat og ernæring om ho som er sjokoladeavhengig og sliter med vekta. eg leste også innlegget her på åpent om ho som hadde tatt sin første røyk på 5 år.

sjølv har eg eit ønske om å slutte å røyke om ikkje så lenge, og eg har også nokre kilo eg skal kvitte meg med, og driver og spiser meir eller mindre sånn lavglykemisk mat.

men motivasjonen for alt dette er jo eit slit uten like.

kan ikkje nokon, eller eg, eller dol, eller nokon, starte eit motivasjonsforum? der man kan skrive kvar dag om korleis det går, for å holde motivasjonen oppe til å la være med det man skal la være med eller til å gjere det man skal gjere?

og der lure mennesker kan skrive lure ting om motivasjon?

der alle vi som synes motivasjon er eit helvete kan ha hver vår profil som kort seier kva det er vi skal motivere oss for/mot slik at nye brukere kan sjå kva kvar enkelt styrer med?

der man kan skrive innlegg når man sitter og teller på knappene for om man skal løpe på 7-11 og kjøpe røyk/sjokolade/kake/whatever? og der nokon andre straks skriver eit svar og minner ein på alt man taper hvis man gjer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En motivasjonsforum kan være en god idé, men husk på at mens noen kan bli motivert av å få litt "kjeft" - kan det være nettopp det som får en annen til å miste motivasjonen...

Kanskje et par hundre siders faglitteratur burde kikkes gjennom før man får melde seg inn :-Þ

Neida. Men kan man kalle det et oppmuntringsforum istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seline

Mulig jeg har misforstått, men er det ikke akkurat sånn mange av foraene virker...? Det er jo t.o.m. forum for røykeslutt.

Ikke for å være negativ, men det blir kanskje kunstig å samle alt fra røyking til slanking til gud vet hva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har misforstått, men er det ikke akkurat sånn mange av foraene virker...? Det er jo t.o.m. forum for røykeslutt.

Ikke for å være negativ, men det blir kanskje kunstig å samle alt fra røyking til slanking til gud vet hva..

det er mulig at forum for røykeslutt virker slik. ein del andre fora virker nok også slik, iallfall innimellom.

men eg ønsker meg noko som er fullstendig tilegna motivasjonsfaktoren, og derfor tenkte eg uavhengig av -kva- det gjelder, fordi problemstillingene ofte er så like, og har overføringsverdi. ein som skal slutte å røyke, ein som skal gå ned i vekt, ein som skal bli flinkere til å lese og studere - alle tre kan backe opp kvarandre, og kanskje ikkje minst -fordi- det er forskjellige ting, samtidig som kvar av dei tre veit at dei andre to også jobber med motivasjonen og veit noko om kva det krever.

fint at du stiller spørsmål ved det, slik at eg må tenke litt videre! kva synes du no, etter argumentasjonen min? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En motivasjonsforum kan være en god idé, men husk på at mens noen kan bli motivert av å få litt "kjeft" - kan det være nettopp det som får en annen til å miste motivasjonen...

Kanskje et par hundre siders faglitteratur burde kikkes gjennom før man får melde seg inn :-Þ

Neida. Men kan man kalle det et oppmuntringsforum istedet?

eg liker stadig ordet "motivasjonsforum", men leiker med tanken på to underinndelinger, ein for dei innlegga som vil svares med kjeft, og ein for dei som vil svares snilt. så kan man legge innlegget der det passer, kanskje vil det veksle for kvar enkelt også.

*spekulere videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forum :-)

aha :)

dersom du skal stjele ideen, må du legge ut link, for da er det du som er "nokon" i hovedinnlegget mitt!

*gliz*

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seline

det er mulig at forum for røykeslutt virker slik. ein del andre fora virker nok også slik, iallfall innimellom.

men eg ønsker meg noko som er fullstendig tilegna motivasjonsfaktoren, og derfor tenkte eg uavhengig av -kva- det gjelder, fordi problemstillingene ofte er så like, og har overføringsverdi. ein som skal slutte å røyke, ein som skal gå ned i vekt, ein som skal bli flinkere til å lese og studere - alle tre kan backe opp kvarandre, og kanskje ikkje minst -fordi- det er forskjellige ting, samtidig som kvar av dei tre veit at dei andre to også jobber med motivasjonen og veit noko om kva det krever.

fint at du stiller spørsmål ved det, slik at eg må tenke litt videre! kva synes du no, etter argumentasjonen min? :)

Tja.. joa.. Vet ikke helt jeg. Synes nå det er ganske forskjellig å finne motivasjon til å lese/studere og til å gå ned i vekt, jeg da. Det finnes vel noen likheter om man graver dypt...

Den beste idéen så langt er den om å dele inn i to for dem som trenger kjeft og dem som trenger dulling! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er en flott idè. Selv sitter jeg her med fire ferske feriekilo for mye (i tillegg til de to - tre jeg hadde fra før) og er _kjempemotivert_ til å leve et nytt og sunnere liv. Det er ikke så vanskelig nå, etter fire dager hjemme i Norge, men i morgen er det fredag og pubkveld, og lørdag er det pizza og hjemmekos med ungene, og mandag begynner jeg på jobb igjen, og snart begynner det vel å regne og da er det så forferdelig kjedelig å gå tur, og...........kanskje kommer jeg ned igjen i dongeribuksene mine på et vis og hva skjer da med motivasjonen til å ta knekken på de kiloene som fortsatt burde vekk???

Nei, la oss håpe at noen gjør noe med dette snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha :)

dersom du skal stjele ideen, må du legge ut link, for da er det du som er "nokon" i hovedinnlegget mitt!

*gliz*

;)

Sjekk meldinger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg liker stadig ordet "motivasjonsforum", men leiker med tanken på to underinndelinger, ein for dei innlegga som vil svares med kjeft, og ein for dei som vil svares snilt. så kan man legge innlegget der det passer, kanskje vil det veksle for kvar enkelt også.

*spekulere videre*

Så blir det vel webmaster av deg også en gang ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...