Gå til innhold

Keramisk topp


Zirine

Anbefalte innlegg

Hvordan fjerner man fastbrent melk på keramisk topp? Noen vaskemidler jeg ikke kan bruke, eller noe jeg ikke må gjøre?

Jeg koker grøt, men det koker ALLTID (uten unntak) over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seline

Det finnes spesialrensemiddel å få kjøpt, vet ikke om de har det i matvarebutikken, jeg kjøpte det samtidig med komfyren. Den er som en fin slipekrem, og toppen blir helt utrolig blank og alt som var fastbrent går vekk.

Kanskje du kan ta litt Jif på veldig forsiktig, kanskje tynne den ut litt? Kremen likner litt på Jif skurekrem, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes spesialrensemiddel å få kjøpt, vet ikke om de har det i matvarebutikken, jeg kjøpte det samtidig med komfyren. Den er som en fin slipekrem, og toppen blir helt utrolig blank og alt som var fastbrent går vekk.

Kanskje du kan ta litt Jif på veldig forsiktig, kanskje tynne den ut litt? Kremen likner litt på Jif skurekrem, nemlig.

MÅ jeg gå ned på butikke å gjøpe det der altså - her er 34 grader i skyggen *stønn*

Ok, jeg prøver med Jif hvis ikke noen andre har noen glupe innspill.

Gleder du deg til å begynne å lage baby? :) (jfr. den andre tråden) Begynn med ørene - de er det mest kompliserte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seline

MÅ jeg gå ned på butikke å gjøpe det der altså - her er 34 grader i skyggen *stønn*

Ok, jeg prøver med Jif hvis ikke noen andre har noen glupe innspill.

Gleder du deg til å begynne å lage baby? :) (jfr. den andre tråden) Begynn med ørene - de er det mest kompliserte ;)

*gliser*

Jepp, vi er i full gang, vi! Det er like før jeg tar en ny graviditetstest.. Skal ikke ha m. før den 5. egentlig, men føler det litt på meg, at vi kanskje er heldige, denne gangen..:)

Skal prøve å vente litt til jeg tar testen, men det er veldig fristende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Mr Muscle keramikrent til keramisk topp, og den funker bra. De får man kjøpt på dagligvarebutik¨ker. Men - hva med å prøve å skrape det forsiktig vekk med sånn glass-skrape som følger med komfyrene da? De er jo geniale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Mr Muscle keramikrent til keramisk topp, og den funker bra. De får man kjøpt på dagligvarebutik¨ker. Men - hva med å prøve å skrape det forsiktig vekk med sånn glass-skrape som følger med komfyrene da? De er jo geniale :)

Hmm ... det har jeg heller ikke i huset - og glassplate?? Nei ... det har jeg ikke sett, aldri noensinne.

Fler forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pinga1365380359

*gliser*

Jepp, vi er i full gang, vi! Det er like før jeg tar en ny graviditetstest.. Skal ikke ha m. før den 5. egentlig, men føler det litt på meg, at vi kanskje er heldige, denne gangen..:)

Skal prøve å vente litt til jeg tar testen, men det er veldig fristende!

Barberblad kan fungere bra dersom du ikke har sånn skrape. Gillette Excel er jo bra.....:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprut skikkelig med Jif skurekrem, og bruk en oppvaskbørste vætet i vann.

Funker her i huset.

*også dårlig til å passe på grøten *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ... det har jeg heller ikke i huset - og glassplate?? Nei ... det har jeg ikke sett, aldri noensinne.

Fler forslag? :)

Ikke glassplate, men glass-skrape :) Det får du sikkert kjøpt der de selger hvitevarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den muligens ren for lenge siden - men jeg vasker min komfyr med jif og en sånn skuresvamp. Vet du åssen jeg mener ?

Det har jeg brukt i mange år og komfyren er helt blank og fin enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde kjøpe deg en sånn skrape med utskiftbare blad, jeg syns det er rart at det ikke fulgte med toppen.

Jeg var veldig nøye med å bruke den og vaskemiddel for glasskjeramikktopper i begynnelsen, men nå bruker jeg mange ganger bare en skuresvamp hvis det ikke er noe som sitter alt for godt fast!

Det blir nok like rent med Jif men det inneholder jo ikke noen beskyttelse som de spesielle rengjøringsmidlene for glasskeramikktopper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er den muligens ren for lenge siden - men jeg vasker min komfyr med jif og en sånn skuresvamp. Vet du åssen jeg mener ?

Det har jeg brukt i mange år og komfyren er helt blank og fin enda.

"Nå er den muligens ren for lenge siden - men jeg vasker min komfyr med jif og en sånn skuresvamp. Vet du åssen jeg mener ?"

Kjeften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprut skikkelig med Jif skurekrem, og bruk en oppvaskbørste vætet i vann.

Funker her i huset.

*også dårlig til å passe på grøten *

Det funket hos meg også. Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glassplate, men glass-skrape :) Det får du sikkert kjøpt der de selger hvitevarer :)

Ja, der kan du se hvor mye peiling jeg har :)

Glasskrape *ok ok*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...