Gå til innhold

Haster!!!brennerhjelp(amatør)


jannet

Anbefalte innlegg

Har idag kjøpt ny brenner og installert selv*kremt*

Selve monteringen troooor jeg ikke skal være noe i veien med, men jeg får ikke til å brenne. Har NERO som fulgte med brenneren. (ukjent-billig-brenner*S*)

Når den skal til å brenne (foreløpig kopiering fra annen plate) kommer dette opp:

Lite on bla bla bla....

Analyserer cd....

Dette drevet støtter ikke audio extraction....

Hva pokker betyr det da?*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du kan prøve å beskrive nøyaktig hva du gjør er det lettere å analysere hva det er som skjer.

Kjenner en som skulle brenne sin første musikk-CD, og han trodde det først bare var å "trekke" audioklippene fra original-CD til harddisk for så å brenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du selv skriver: "drevet støtter ikke audio extraction". Det ser ut som du prøver å kopiere en musikk-CD?

Dette kan du finne ut av selv. Se på hjelp-menyen til Nero.

Velg "Help topics".

Under "Innhold" dobbelklikk på "CD-Copy".

Dobbelklikk på "Checking the audio features of your CD-ROM drive".

Les.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan prøve å beskrive nøyaktig hva du gjør er det lettere å analysere hva det er som skjer.

Kjenner en som skulle brenne sin første musikk-CD, og han trodde det først bare var å "trekke" audioklippene fra original-CD til harddisk for så å brenne.

Jeg går inn på Nero burning-deretter velger jeg "kopier" cd. Deretter " kilde drive" har prøvd både D og E. D=E-IDE CD ROM . E=LITE ON Bla..bla..bla Deretter "Brenne" Og så kommer vindu opp med "jobben" som jeg forklarte i forrige innlegg.

Uansett: jeg snudde om platene bare for å se og da satte jeg orginalplaten i cd-brenneren. Da leste den i det minste informasjon og jeg fikk spm. om å sette inn brenner-mediet. Når jeg gjorde det sto det: dette er ikke et brennbart medie, sett inn cd-r.????? Og jeg prøvde 3brennercdér.

Tenkte at kansje de to IED-kablene var koplet feil, har nå snudd dem omvendt. Altså IED 1 i port 2 og omvendt*ler* Er ikke jeg amatør vet ikke jeg...Så hvordan skal koplingen inne i maskinen være?

To brede ledninger (IED!?) Den ene har to uttak. En koplet i cd-rom, Og den andre enden i hovedkortet(?).Den andre brede (IED)-ledningen har tre uttak. Den ene enden koplet på hovedkortet(?), et utak i midten koplet i et kort som ligger mellom cd-rom og cd-brenner den siste utgangen er koplet i cd-brenneren.

Hjelp.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Dette kan jeg ikke så mye om - så selve de tekniske aspektene skal jeg ikke kommentere så hardt....

Men en tanke som slo meg: kan CD'en du skal brenne fra kopieres uten videre? Eller er det en av disse nye beryktede "kopisikre" CD'ene? (F.eks Shakira) Har du testa om det funnker å brenne fra en annen kilde-cd?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...