Gjest Ung og uerfaren Skrevet 1. august 2002 Skrevet 1. august 2002 Må jeg melde flytting hvis jeg skal studere 50% og jobbe 50% i en annen kommune enn den jeg er registrert i nå? Det samme med overgangsstønad for enslig forsørger. Må jeg melde flytting til den kommunen jeg skal studere/jobbe i for å fortsette å få det? 0 Siter
Gjest Seline Skrevet 1. august 2002 Skrevet 1. august 2002 Du må melde flytting om du flytter, ikke om du bytter til en jobb som ligger i en annen kommune. Det samme med stønader fra Trygdekassen. Det går altså på bostedskommune, ikke hvor du studerer eller jobber. 0 Siter
Åsemor Skrevet 2. august 2002 Skrevet 2. august 2002 Du må melde flytting om du flytter, ikke om du bytter til en jobb som ligger i en annen kommune. Det samme med stønader fra Trygdekassen. Det går altså på bostedskommune, ikke hvor du studerer eller jobber. Man skal ikke melde flytting om man flytter bare for å studere, det er sikkert derfor han/hun spør. Til ung og uerfaren, du bør ringe folkeregisteret og spørre. Broren min var i samme situasjon som deg, og meldte ikke flytting... tror jeg. Uansett bør du melde adresseforandring til Posten, sånn at du får posten din. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.