Gjest Ung og uerfaren Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Må jeg melde flytting hvis jeg skal studere 50% og jobbe 50% i en annen kommune enn den jeg er registrert i nå? Det samme med overgangsstønad for enslig forsørger. Må jeg melde flytting til den kommunen jeg skal studere/jobbe i for å fortsette å få det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Du må melde flytting om du flytter, ikke om du bytter til en jobb som ligger i en annen kommune. Det samme med stønader fra Trygdekassen. Det går altså på bostedskommune, ikke hvor du studerer eller jobber. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Du må melde flytting om du flytter, ikke om du bytter til en jobb som ligger i en annen kommune. Det samme med stønader fra Trygdekassen. Det går altså på bostedskommune, ikke hvor du studerer eller jobber. Man skal ikke melde flytting om man flytter bare for å studere, det er sikkert derfor han/hun spør. Til ung og uerfaren, du bør ringe folkeregisteret og spørre. Broren min var i samme situasjon som deg, og meldte ikke flytting... tror jeg. Uansett bør du melde adresseforandring til Posten, sånn at du får posten din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.