Gå til innhold

realitetsbrist?


Gjest flicka82

Anbefalte innlegg

Gjest flicka82

Jeg har en eller annen form for spiseforstyrrelse.Jeg har diagnosen anoreksi men mener den er feilllaktig ettersom jeg ikke synes jeg er/er tynn nok til at denne diagnosen stemmer.

Jeg vet det er typisk anoreksi,at man har en realitetsbrist/vrangforestilling om hvordan kroppen ser ut.

MEN...:

Samtidig som jeg kan se ribbeina mine tydelig,samtidig som jeg kan se at jeg har lanugohår så kan jjeg også se og kjenne valker på sidene i livet.

Jeg har heller ingen spesielt lav vekt.Jeg vet at tung beinbygning ligger til familien men allikevel,tung beinbygning eller ikke: vekta mi tilsvarer en BMI på ca 18.5-19.Det er dermed fysiologisk umulig at jeg er så tynn som en person jeg har diskutert dette med påstår.

ER det ikke mulig at jeg ikke lider av vrangforestillinger,men at denne personen har en annen,rundere norm å måle etter når det gjelder hva som er tynt og ikke?

Håper noen kan hjelpe meg litt her.

På forhånd takk for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...