Gå til innhold

Hjelpt! Glømte p-pillene


Puzen

Anbefalte innlegg

På søndag reiste jeg på ferie og glømte såkalrt å ta med meg p-pillene. da hadde jeg brukt dem i 2 uker. Så i dag viss jeg hadde forsett så har jeg 2 piller igjen på brettet og deretter ha 7 dager med pause før jeg begynner på nytt brett. Men i dag fikk jeg alså mensen så da lurer jeg på om jeg skal begynne på nytt brett nå (slik som jeg må når jeg begynner med p-pillene) eller skal jeg bare forsette der jeg egentlig skulle ha vert eeller skal jeg gå videre frå der jeg slapp??

Litt rotete forklart, men håper jeg får svar fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg må ha doktorgrad i akkurat den problemstillinga...

Vil du ha sikker prevensjon fra første dag vil jeg tro det er best å "begynne på nytt", dvs. ta pille 1 første dag av mensen.

Det blir vel muligens litt hormonkluss (?), men det har iallefall fungert bra for meg. Begynner du først etter mensen med pillene, kan det ta noen dager før de er 99,9% sikker som prevensjon.

Så, det er vel egentlig opp til deg - skal du ha ubeskyttet sex de kommende dagene etter mens bør du bare kaste deg i p-pille-spisinga!!

Håper du ble litt klokere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du begynte paa nytt brett foerste bloedningsdagen ville du vaere fullt beskyttet igjen. Hvis det er gaatt flere dager, boer du starte med pillen og bruke annen prevensjon i tillegg i to uker.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...