Marfan Skrevet 2. august 2002 Skrevet 2. august 2002 Hei! Jeg var på gastroskopi undersøkelse for ca 6 år siden og ble fortalt av legen dengang at jeg hadde magevev øverst i svelget. Symptomene som førte til denne undersøkelsen var halsbrann, gulping, kvalme (spesielt om morgenen) og diare. Siden den gang har jeg brukt 300mg Ranitidin en gang pr dag. I tillegg til dette har jeg de siste ca 4 årene tatt 10mg Sarotex daglig. Sarotexen ble jeg forskrevet pga urolig og oppblåst mage. Spørsmålet mitt er: Hva slags navn har denne typen "lidelse"? Er det spiserørskatarr? Jeg har lest litt rundt på nettet for å finne mere info rundt problemet mitt, men uten å ha et navn på problemet er det vanskelig og finne noe... Er det evt. mulig å behandle denne type lidelse på annen måte enn via medisinering, og evt. hvor effektivt er det? På forhånd takk for evt. svar! K. 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 2. august 2002 Skrevet 2. august 2002 Bare et forslag : les litt om Non-ulcer dyspepsi. 0 Siter
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 3. august 2002 Skrevet 3. august 2002 Muligens er det hiatus hernia med refluxøsofagitt legen mente du slet med. Eng.: hiatal hernia and gastroesophageal reflux disease Vennlig hilsen 0 Siter
Marfan Skrevet 7. august 2002 Forfatter Skrevet 7. august 2002 Muligens er det hiatus hernia med refluxøsofagitt legen mente du slet med. Eng.: hiatal hernia and gastroesophageal reflux disease Vennlig hilsen Takker for svar! Skal lese litt mere om det dere nevner. K 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.