Gå til innhold

farging av klær!


fishbone

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

har netopp vært på butikken og kjøpt meg nixtor tekstil farge og fixsalt til farging av klær!

Har en beige bukse som jeg fikk litt olje på og som jeg kunne tenkt meg og farge!

problemet er at buksen er 95% plyester og 5% elastane!

og i pakken står det at plyester, plyamid, akryl og acetat ikke kan farges!

har lyst å prøve alikevell jeg! ehhhh.... høres dumt ut men jeg føler at det går alikevell!

Noen andre som har prøvd å farge når du egentlig ikke kan og hvordan ble resultatet???

når jeg tenker meg om var dette et sykt elendig spørsmål men jeg prøver alikevell...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er riktig at polyester ikke tar til seg farge. Har farget bomullsklær med tråder av polyester og det har gått greit, bortsett fra helt hvite sømmer ;-(

Siden du allerede har kjøpt fargen, kan du jo likevel prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at polyester ikke tar til seg farge. Har farget bomullsklær med tråder av polyester og det har gått greit, bortsett fra helt hvite sømmer ;-(

Siden du allerede har kjøpt fargen, kan du jo likevel prøve.

jeg kan jo ta med denne plyester buksen også i maskinen med alle bomullsklerne! det må vell gå..så får jeg se da om det funker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at polyester ikke tar til seg farge. Har farget bomullsklær med tråder av polyester og det har gått greit, bortsett fra helt hvite sømmer ;-(

Siden du allerede har kjøpt fargen, kan du jo likevel prøve.

du på pakken står det "plasser fargebegeret i maskinen" men på bildet viser det at det blir lagt begge 2 fargebegrene inn i maskinen! skal jeg bruke begge eller bare et? (til en jumper og 2 singletter)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst.. noen har byttet ut punktumtasten på tastaturet ditt med utropstegn-tast..

åhh..bra du minner meg på det.Det er en uvane.

var jeg flink??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du på pakken står det "plasser fargebegeret i maskinen" men på bildet viser det at det blir lagt begge 2 fargebegrene inn i maskinen! skal jeg bruke begge eller bare et? (til en jumper og 2 singletter)

:)

Jeg aner ikke hvordan dette med fargebegre virker(har ikke farget tøy på flere år). Men kan det ikke være slik at hvis du tar begge begerne, så blir fargen sterkere enn om du bare tar det ene?

Står det ingenting om det på pakken, eller et bilde som viser fargeresultatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvordan dette med fargebegre virker(har ikke farget tøy på flere år). Men kan det ikke være slik at hvis du tar begge begerne, så blir fargen sterkere enn om du bare tar det ene?

Står det ingenting om det på pakken, eller et bilde som viser fargeresultatet?

hei igjen!

Det ble til at jeg tok en fargeboks, og fargen ble veldig sterk!

Buksa mi foresten som ikke burde farges ble skjollete!

typisk meg og ikke gjør som bruksanvisningen viser...

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...