Gå til innhold

Et spørsmål ang. ny PC.


Gjest Endelig egen PC:)

Anbefalte innlegg

Gjest Endelig egen PC:)

Jeg skal kjøpe meg ny PC kommende uke, og har bestemt meg for en HP.

Var og snakket med forhandleren i dag, og de sa at for en 1000-lapp ekstra så ville de klargjøre maskinen, og jeg fikk 3 mnd garanti.

Det jeg da lurer på er... trenger jeg virkelig dette? Kan jeg ikke klare det selv? Og hva er det jeg egentlig må gjøre?

Forhandleren er forresten Leftdal, hvis det har noen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hva de mente med 'klargjøre'. Hvis det i hovedsak innebærer at de installerer Windows for deg, så trenger du etter min vurdering ikke dette - det gjør du lett selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endelig egen PC:)

Det kommer an på hva de mente med 'klargjøre'. Hvis det i hovedsak innebærer at de installerer Windows for deg, så trenger du etter min vurdering ikke dette - det gjør du lett selv.

Det som skal legges inn er vel windows xp, en produktpakke med word og diverse. Er vel kanskje det meste? Er ikke helt sikker på hvordan det er når PC'n er helt ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skal legges inn er vel windows xp, en produktpakke med word og diverse. Er vel kanskje det meste? Er ikke helt sikker på hvordan det er når PC'n er helt ny.

Ok. Jeg syns 1000 kroner for installasjon av dette er drøyt. Jeg veit ikke hvor mye erafring du har med data, men en installasjon av Windows er en temmelig enkel sak. Kjenner du noen med litt peiling? I så fall kan du kanskje få dem til å hjelpe deg. Lykke til uansett,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endelig egen PC:)

Ok. Jeg syns 1000 kroner for installasjon av dette er drøyt. Jeg veit ikke hvor mye erafring du har med data, men en installasjon av Windows er en temmelig enkel sak. Kjenner du noen med litt peiling? I så fall kan du kanskje få dem til å hjelpe deg. Lykke til uansett,

Takk for raske svar!

Jeg har holdt på en del med PC, og har lagt inn alle nye produkter og slik på PC'n jeg bruker nå. Har også formatert selv, men nå er dette en hjemme-PC fra jobben, og vi har en CD som inneholder alt vi trenger. Så det er temmelig enkelt.

Hvis det er like enkelt når man kjøper PC privat, så vil jeg gjøre det selv. Er helt enig i at 1000 kr er drøyt.

Jeg får tenke meg litt mer om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du selv. Og "garantien" man får er rimelig verdiløs som regel - man er uansett meget godt dekket av kjøpsloven. Jeg mener PCer er dekket i 3 år i kjøpsloven - jeg vet i alle fall at skjermen er det. Dersom det viser seg at du trenger hjelp til å installere Windows etc., noe du høyst sannsynlig ikke trenger hjelp til, så gi heller en datakyndig naboungdom en hundrings for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Endelig egen PC:)

Dette klarer du selv. Og "garantien" man får er rimelig verdiløs som regel - man er uansett meget godt dekket av kjøpsloven. Jeg mener PCer er dekket i 3 år i kjøpsloven - jeg vet i alle fall at skjermen er det. Dersom det viser seg at du trenger hjelp til å installere Windows etc., noe du høyst sannsynlig ikke trenger hjelp til, så gi heller en datakyndig naboungdom en hundrings for jobben.

Tusen takk for svar. Jeg er ungdom selv, så jeg finner sikkert noen venner hvis jeg trenger hjelp.

Jeg tror jeg får det til selv, må bare overbevise pappa om det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...