Gå til innhold

atopisk eksem

Anbefalte innlegg

lkj1365380360

vil atopisk eksem forsvinne m årene? jeg er 17år og har blitt fortalt siden jeg va 10 at om jeg var flink å tilføre fuktighet ville det forsvinne, men neida!

nå lurer jeg på va jeg kan gjøre for å bli kvitt eksemen, er en svært så aktiv jente å dette kan være veldig plagsomt når jeg trener, svette i "sårene" svir. jeg er mest plaget av eksemen i albuene, ryggen, halsen og under føttene (spes. om vinteren og v frost.) brystkassa o.l.

vanlig vis bruker jeg å være eksem fri om sommeren men i år har jeg ikke vært så heldig..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66060-atopisk-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sorry,men NEI.eksemet forsvinner ikke alltid med årene.hos mange gjør det det,men det er alldeles ingen selvfølge.Jeg er selv 18,og er fortsatt plaget med atopisk eksem. om sommeren er det helt bra(hvis jeg får solt meg og badet nok i saltvann) men om vinteren er det ille. må gå på salver konstant(og det er ikke engang alltid at diss hjelper). Det kan allikevel være en ide å skjekke om det er noe du ikke tåler; noe du kan unngå for å bli mindre plaget.kontakt din hudlege og han kan hjelpe deg med å finne ut hva dette kan være...dessverre må noen av oss leve med dette resten av livet-og da må man bare prøve å gjøre det beste ut av det. du kan trøste deg med at selv om atopisk eksem er utrolig smertefult til tider,så finnes det værre ting her i livet....hehe dette var alt fra meg...moralsk støtte vet du;heh..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66060-atopisk-eksem/#findComment-308475
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jeg er en jente på 33 år som var svært plaget med atopisk eksem frem til jeg var et par og tyve. Da var jeg mektig lei av å aldri kunne gå i kortermede gensere (pga blodige armer) våkne opp hver morgen med blodig sengetøy osv. Skolemedisinen kunne ikke hjelpe meg, det visste jeg fra før av. De gir deg bare kortisonsalver av varierende styrke som ødelegger huden (den blir tynn) og som bare demper symptomene. Man blir ikke frisk.

Atopisk eksem, astma og allergi følger gjerne samme person, så også hos meg. Det er enkelt forklart en svikt i immunforsvaret.

Jeg kontaktet en flink homøpat som ga meg medisiner som skulle styrke kroppens immunforsvar og hjelpe kroppen til å hele seg selv.

Etter 2-3 mnd. behandling var jeg helt frisk. Kløen var borte. Det var helt fantastisk. Moren min som har sett dette eksemet på kroppen min siden jeg var 4 år trodde nesten ikke det var sant.

Homøpati mot atopisk eksem – det kan jeg anbefale!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66060-atopisk-eksem/#findComment-340666
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...