Gå til innhold

Feite jenter i kjole, er det greit?


Gjest bolla

Anbefalte innlegg

Jeg er 31 år og feit. Og da snakker jeg ikke om 10 kilo for mye. Jeg er 170 cm. og veier 140 kilo.

Har kjøpt meg en marineblå, pen kjole. Ikke telt eller kjerringkjole. Den er ikke tettsittende, og er lang med halvlange ermer. Helknappet foran.

Hva er penest på så feite folk? T-skjorte og bukse, eller kjole? Shorts bruker jeg ikke, det blir for avslørende.

Jeg er ellers velstelt, og bruker vanlig sminke og øredobber som de fleste andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal gå i det du synes er pent og behagelig, og ikke bry deg om hva andre måtte synes. Når man veier såpass mye er det uansett ingen vits i å prøve å skjule kiloene, så vær istedet fornøyd med deg selv og kle deg slik du vil. De som mener at overvektige skal gjemme seg i store sorte gensere og bukser i denne varmen får heller se en annen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk det du kjenner deg vel i. Trivast du sjølv i den kjolen så er det det viktigaste. Då utstrålar du tryggleik på deg sjølv, og det gjer deg attraktiv uansett vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det greit! Bruk det du føler deg vel i, og det du synes ser bra ut. Det bør alle gjøre, enten man veier 40 kg eller 140.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du at du er fin selv, så utstråler du dette til andre også. Uansett størrelse syns jeg dette har utrolig mye å si. Jeg syns det er viktig å være "velstelt" (ikke nødvendigvis jålete)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns overvektige, slanke eller undervektige kan gå det som passer dem selv best. Gå i det du føler er mest komfortabelt for ditt vedkommende og ikke tenk på hva andre mener!

Forøvrig syns jeg kjolen din hørtes flott ut!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er greit! Kjolen du beskriver høres helt OK ut. Om du vil bruke bukse eller kjole må du bestemme selv, så lenge det ikke er været som bestemmer da! ;-)

Begge deler går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Vi som er feite har ikke helt like kropper selv om vi har mye fett som skjuler den opprinnelige formen.

En må derfor kle seg som det passer kroppen - og humøret!

Det er veldig få kjoler som passer på min kropp. Jeg føler meg mye mer vel i todelt antrekk. Det passer min figur best. Problemet mitt er et kort liv kombinert med brede hofter og liten byste. Det gjør at fettet står ut som en kul på magen. Prøver jeg meg på kjole, så henger alt annet enn teltypen på hoftene med mye pløsete stoff på overkroppen. Ser helt snålt ut. Skikkelig kjerringaktig. Får meg til å se 20 kg større ut en jeg gjør i andre antrekk, så det går jeg naturlignok ikke med. Føler meg ikke vel i det.

Andre fete damer kler godt kjole, så du må bare prøve deg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit, sånn skal det gjøres. Du kler deg etter DIN fasong og det er flott.

Trange plagg er ikke fint på overvektige.

Hvorfor veier du så mye egentlig? Er det ikke tungt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å være velstelt er det viktigste, aunsett vekt.

Ikke spør andre om det er greit å bruke kjole! Hva andre mener du skal gå i, skal du ikke bry deg om. Kle deg i det DU synes kler deg og passer deg og smaken din best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Også ei bolle

Jeg lurer på hvor du har kjøpt kjolen din jeg....

Selv er jeg 174 cm og 130 kg, og finner aldri kjoler å gå i. Shorts er det bare å glemme, finner ikke noe likevel, så da ender jeg alltid opp med bukse og topp.

Jeg er helt enig med deg i at det er enda mer viktig å være velstelt når man er så stor, man skal ikke drite i hvordan man ser ut. (Selv om det er veldig lett å tenke sånn; jeg er jo så jævla feit at da er det ingen som legger merke til meg uansett)

Det finnes mange lekre, store jenter! Også i kjole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syersken

Det er ekstra viktig at stoff (og søm) er i ok kvalitet når man er tykk. Tynne stoffer som klistrer seg i valker er ikke pent på kvinner eller menn. Serier laget for store mennesker er gjerne laget i stoffer som faller penere og holder seg "fastere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjolen høres fin ut. Selv synes jeg overvektige ofte tar seg vel så bra ut i kjole som i todelte antrekk, særlig hvis det er en som ikke er for vid, men som følger konturene uten å være tettsittende.

Ellers synes jeg det er greit med hvilket antrekk som helst på hvem som helst, så lenge de liker det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor du har kjøpt kjolen din jeg....

Selv er jeg 174 cm og 130 kg, og finner aldri kjoler å gå i. Shorts er det bare å glemme, finner ikke noe likevel, så da ender jeg alltid opp med bukse og topp.

Jeg er helt enig med deg i at det er enda mer viktig å være velstelt når man er så stor, man skal ikke drite i hvordan man ser ut. (Selv om det er veldig lett å tenke sånn; jeg er jo så jævla feit at da er det ingen som legger merke til meg uansett)

Det finnes mange lekre, store jenter! Også i kjole!

Hei medsøster!

Har akkurat kommet hjem fra en ukes ferie i Danmark med mann og barn.

Danmark er et Eldorado for tjukke folk, masse butikker med stormote klær. Kjøpte meg 10 plagg, kjolen var forresten fra Q-nell.

Jeg pleier ellers å handle alt på Gerds stor mote på Kløfta.

Kjedebutikkenes klær i store størrelser er en vits, de bare tar en str. 38 og blåser den opp til en str. 54.

Tenker ikke på at vi trenger lengre overdeler, bedre stoff og søm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit, sånn skal det gjøres. Du kler deg etter DIN fasong og det er flott.

Trange plagg er ikke fint på overvektige.

Hvorfor veier du så mye egentlig? Er det ikke tungt da?

Jeg veier så mye pga. en blodsykdom. Jo, det er tungt, men jeg er iallefall i live.

Det har vært nære på et par ganger, så da er jeg heller feit og levende enn tynn og død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...