Gå til innhold

Noen proffe fotografer her?


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Lurer på en ting...

Vet at på TV så ser folk ganske mye tykkere ut enn i virkeligheten. Har opplevd å bli skikkelig overraska over hvor tynne kjendiser er i forhold til hva jeg trodde utifra hva jeg har sett på skjermen.

Det jeg nå håper på (!) er at det samme gjelder på fotografier. Da tenker jeg ikke på hvis du sitter i ytterkant av bildet og det brukes vidvinkel. Selv et stankelbein blir jo tykk da!

Jeg er nemlig tykk. Eller kanskje jeg må innrømme; ganske fet. Men når jeg står i speilet (ikke bare mitt eget speil, alle speil) så synes jeg ikke jeg ser så verst ut. Eller ser nesten brukbar ut etter min målestokk.

Men - så fort jeg ser et foto av meg, så ser jeg plutselig kjempefeit ut. Blir helt deppa!!

Så - er det speilet eller fotoet som viser sannheten?

Venter på dommen med håp om 'rett' svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miriam

Helt ærlig så tror jeg nok fotoet gir det rette inntrykket.

Jeg er selv fet, og syns jeg ser OK ut i speilet. Men jeg tror vi ser det vi vil se.

I alle fall har jeg vent meg til å se meg selv både på bilder og på video, så nå gjør det meg ikke lenger noe.

Hvorfor ikke bare godta seg selv som man er. Eller heller gjøre noe med det. Like greit å lide seg gjennom en slankekur om man lider slik man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det skyldes en optisk effekt som oppstår når et flatt todimensjonalt bilde sammenlignes med tredimensjonalt syn slik vi har. Ting virker bredere og høyere på et flatt bilde. Har du sett tvkjendiser som virker mindre og tynnere i RL ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det skyldes en optisk effekt som oppstår når et flatt todimensjonalt bilde sammenlignes med tredimensjonalt syn slik vi har. Ting virker bredere og høyere på et flatt bilde. Har du sett tvkjendiser som virker mindre og tynnere i RL ?

Hvis jeg har forstått deg rett så sier du altså at en SER tykkere ut på bilder?

Venter med å juble til jeg får bekreftelse!

Ja, jeg har sett flere TV-kjendiser. Hver gang blir jeg overrasket at de alle som en er slankere enn det ser ut til fra TV-skjermen.

Hun der Dacapo-dama (husker ikke navnet) sa også en gang at det ofte var det første folk reagerte på når de møtte henne. At hun var så mye tynnere enn de trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvis jeg har forstått deg rett så sier du altså at en SER tykkere ut på bilder?

Venter med å juble til jeg får bekreftelse!

Ja, jeg har sett flere TV-kjendiser. Hver gang blir jeg overrasket at de alle som en er slankere enn det ser ut til fra TV-skjermen.

Hun der Dacapo-dama (husker ikke navnet) sa også en gang at det ofte var det første folk reagerte på når de møtte henne. At hun var så mye tynnere enn de trodde.

Ja, man ser tykkere ut, noen blir f eks mer breiskuldra. Det er ikke mye det dreier seg om, litt avhengig av proporsjonene på skjermen, jo lenger avstand, jo mindre effekt/forskjell.

Noe eksakt tall har jeg ikke i kilo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Ja, man ser tykkere ut, noen blir f eks mer breiskuldra. Det er ikke mye det dreier seg om, litt avhengig av proporsjonene på skjermen, jo lenger avstand, jo mindre effekt/forskjell.

Noe eksakt tall har jeg ikke i kilo :-)

Hehe, takk skal du ha i alle fall! Nei, det måtte vel være en del kilo skulle det monne for min del.

Men er -litt- bare veldig lite så er jeg ei smelldundre, og må bare se å få av noen kilo.

Kanskje like bra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hehe, takk skal du ha i alle fall! Nei, det måtte vel være en del kilo skulle det monne for min del.

Men er -litt- bare veldig lite så er jeg ei smelldundre, og må bare se å få av noen kilo.

Kanskje like bra det.

Skader nok ikke slik du framstiller det. Ta i bruk det gode gamle: badevekt, mosjon og grønnsaker så er mye gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...