Gå til innhold

Ekteskapsrådgivning


Gjest Pixies

Anbefalte innlegg

Gjest Pixies

Er i er samboerforhold som kan trenge litt hjelp. Så jeg lurer på hvor vi kan henvende oss for rådgivning og hva dette normalt koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange familiekontorer rundt omkring. Jeg tror det er i fylkesregi, sjekk telefonkatalogen

Jeg fikk rask hjelp der og det kostet ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange familiekontorer rundt omkring. Jeg tror det er i fylkesregi, sjekk telefonkatalogen

Jeg fikk rask hjelp der og det kostet ingenting

Koster ingenting og hjelper ingenting.

Jeg var der flere ganger for noen år siden, hadde ingen interesse av hverken exen eller ekteskapet og rådgiver hadde ingen mening om noen ting.

Hjelper ikke når du gir fullstendig blaffen i hva som måtte komme av pjatt og pjatt, når du vet at uansett så er det ingen andre enn DU som vet sannheten.

Vil du eller vil du ikke? Hva vet hodet ditt? En rådgiver er ikke annet en en som forhindrer krangel. Løser ingenting, men sitter og hører på.

Er du heldig så kanskje du får en med munn og mæle og ikke minst mening.

Hadde ikke hjulpet for min del, men kanskje for din.

Ikke velg kristelig er du snill. Ikke for det, det var ikke jeg som ble stemplet som rar. Hold deg rolig, uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest muldvarp

Enig med shandy! En familierådgiver kan aldri hjelpe dere hvis gnisten og tenningen er borte, og dere ikke vil fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Må bare si meg helt uenig med muldvarpen og shandy.

For det første, som noen sa her for en stund siden -å "elske" er et verb. Å sette seg på rompa og si "tenningen er borte" er ikke akkurat en konstruktiv innstilling.

Jeg har sett flere eksempler på at rådgivning har vært til nytte. Og selv om den ene parten går med innstillingen "jeg skal aldri ha noe mer med det neket å gjøre uansett" - så kan det være en god måte å få fram årsakene til at man har mislykkets med forholdet, og dermed også hjelpe begge partene til å komme seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ingenting og hjelper ingenting.

Jeg var der flere ganger for noen år siden, hadde ingen interesse av hverken exen eller ekteskapet og rådgiver hadde ingen mening om noen ting.

Hjelper ikke når du gir fullstendig blaffen i hva som måtte komme av pjatt og pjatt, når du vet at uansett så er det ingen andre enn DU som vet sannheten.

Vil du eller vil du ikke? Hva vet hodet ditt? En rådgiver er ikke annet en en som forhindrer krangel. Løser ingenting, men sitter og hører på.

Er du heldig så kanskje du får en med munn og mæle og ikke minst mening.

Hadde ikke hjulpet for min del, men kanskje for din.

Ikke velg kristelig er du snill. Ikke for det, det var ikke jeg som ble stemplet som rar. Hold deg rolig, uansett ;)

Eh... med all mulig fare for å stikke huet litt vèl langt ut: kan det være at fru Shandy sliter litt med selvinnsikten og dermed ikke har så mye nytte av rådgivningen? Man må bidra litt sjæl vettu Shandy og rådgiverens egne meninger er ikke så nyttige for de fleste... *smal i øya*.

La oss finne på noen flere ting å gi faen i ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pixies

Må bare si meg helt uenig med muldvarpen og shandy.

For det første, som noen sa her for en stund siden -å "elske" er et verb. Å sette seg på rompa og si "tenningen er borte" er ikke akkurat en konstruktiv innstilling.

Jeg har sett flere eksempler på at rådgivning har vært til nytte. Og selv om den ene parten går med innstillingen "jeg skal aldri ha noe mer med det neket å gjøre uansett" - så kan det være en god måte å få fram årsakene til at man har mislykkets med forholdet, og dermed også hjelpe begge partene til å komme seg videre.

Det er ikke gnisten som er borte, tvert i mot. Men han sliter med en del problemer som kan vise seg gjennom en nesten psykopatisk oppførsel. Han er klar over dette selv (til en viss grad) og derfor vil vi ha hjelp. Han er alt for stolt for å gå til noe psykolog, derfor tenkte jeg det var best om vi oppsøkte en rådgiver som vi kunne gå til sammen.

Vi er veldig glade i hverandre, men disse problemene ødelegger jo selvfølgelig. Vi vil likevel satse på hverandre. Kanskje det er noen som har erfaringer med samme tema? Kan mennesker forandre seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke gnisten som er borte, tvert i mot. Men han sliter med en del problemer som kan vise seg gjennom en nesten psykopatisk oppførsel. Han er klar over dette selv (til en viss grad) og derfor vil vi ha hjelp. Han er alt for stolt for å gå til noe psykolog, derfor tenkte jeg det var best om vi oppsøkte en rådgiver som vi kunne gå til sammen.

Vi er veldig glade i hverandre, men disse problemene ødelegger jo selvfølgelig. Vi vil likevel satse på hverandre. Kanskje det er noen som har erfaringer med samme tema? Kan mennesker forandre seg?

Det er så fint at du krever hjelp. Dersom det er HAN som trenger hjelpen alene, vil familierådgiveren anbefale det, men det forutsetter at du er ærlig! Hva er det du mener med "nesten psykopatisk"?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Familiekontorene, ca. 60 fordelt rundt i hele landet, tilbyr gratis rådgivning. Du kan selv bestille time direkte. Private familierådgivere tilbyr det samme, men der må du betale fra kr 400 -600 for timen. Bruk gule sider i tlf.katalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det er ikke gnisten som er borte, tvert i mot. Men han sliter med en del problemer som kan vise seg gjennom en nesten psykopatisk oppførsel. Han er klar over dette selv (til en viss grad) og derfor vil vi ha hjelp. Han er alt for stolt for å gå til noe psykolog, derfor tenkte jeg det var best om vi oppsøkte en rådgiver som vi kunne gå til sammen.

Vi er veldig glade i hverandre, men disse problemene ødelegger jo selvfølgelig. Vi vil likevel satse på hverandre. Kanskje det er noen som har erfaringer med samme tema? Kan mennesker forandre seg?

Forlang at han går til familierådgivning siden han ikke vil til psykolog.

Min mann ligner veldig på din type. Angrer på at jeg giftet meg med han. Og fikk barn. Tenk deg om mange ganger.

Det er vanskeligere å gå når barna har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...