Gå til innhold

Hva er regelmessig mens?


Gjest 73-modell

Anbefalte innlegg

Gjest 73-modell

Hei

Da jeg som 13 åring fikk mens, hadde jeg en syklus på 29 dager...såvidt jeg husker.

Fra jeg var 17 til 22 brukte jeg p-piller. Men, da jeg sluttet med disse ble syklusene veldig uregelmessige. De varierte med 27-35 dager. De siste par årene har det stabilisert seg på 30 dager, noen ganger 29-32.

Det siste året har jeg forsøkt å bli gravid, uten hell så langt. Har nevnt det for min gynekolog som har tatt noen blodprøver og ultralyd, men ser ikke noe galt. Han sa jeg hadde noen cyster, men at de var ufarlige.

Når syklusen varier med 29-32 dager, regnes det som regelmessig?

Er det normalt at syklusen forandrer seg med årene eller etter p-pillebruk?

Blir takknemmelig for svar!

Med hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg. Syklusen din er helt normal, og det er vanlig at den forandrer seg etter p-pille bruk.

For å bedre sjansene til å bli gravid, så kan du jo kjøpe deg clearplan på apoteket og sjekke når du har eggløsning. Ellers kan du begynne å ta tempen i noen mnd, og da vil du få en oversikt over hvordan syklusene dine er.

Lykke til

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Vi regfner 21-35 dager som normalt. Hvis det er gaatt mer enn ett aar med forsoek, synes jeg du skal undersoekes videre, ogsaa din partner. Lykke til!

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...