Gå til innhold

har du også billebesøk?


neuni

Anbefalte innlegg

dei siste dagene har den eine etter den andre (eller evt den samme om og om igjen) svirra inn i stua, og eg har skjøve den opp på eit papir og resolutt kasta den ut. biller. halvannen cm lange, brune, ganske flate, og litt kantete.

kva i svarte vil dei? eller den?

og kor i pokker kjem dei fra? eller den?

midt i oslo sentrum. eg synes det er respektlaust.

eg meiner - ein av dei tinga eg setter pris på ved å bo midt i byen, er fraværet av mengder av insekter. stort sett er det litt fluer og ein og annan veps eller humle.

men denne billeinvasjonen er ny for meg. og eg trur ikkje at eg liker det.

prozak og eg har funne ein fin arbeidsdeling - han klasker til billa mens den svirrer under taklampa, og eg skyver den på eit papirark og hiver den ut. det passer oss begge - eg liker ikkje svirrende ting eg ikkje veit kva er, og han liker ikkje biller.

biller synes eg er heilt greie - så lenge dei kravler. når dei flyg foretrekker eg å holde meg unna. og så foretrekker eg såklart at dei holder seg utendørs.

er det nokon andre enn meg som har lagt merke til noko uvant med hensyn til antall biller rundtomkring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå bor ikke jeg i Oslo, men det slenger jo ett og annet uønsket (flyvende?) objekt i min leilighet også...

Kanskje du finner ut hva slags bille det er og hvordan du blir kvitt den, via disse linkene:

http://hjem.get2net.dk/dknatur/

http://www.anticimex.no/skadedyr/

http://www.actum.no/info_skadedyr.html

http://www.isa-rognli.com/insekter.htm

Du finner flere linker på google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må si jeg reagerer på antallet. Men synes det er ganske alarmerende når du nå forteller at de flyr rundt omkring. Hva slags type er dette, da?

Tror ikke jeg har hørt om dette før nå, jeg.

Respektløst er det ihverfall! Også bråker de så fælt om natta. Noen av de har bassen på fullt og skifter selvsagt gir akkurat når de runder hushjørnet.

Av og til kommer de så fort at det hyler i svingene. Da tenker jeg; "Håper du treffer bjørka i svingen!" At de tør.

Her har vi så mange uhell at jeg ikke skjønner at myndighetene ikke griper inn.

Men hos oss er de mye større enn du beskriver dem, da. Og de kommer i all slags farger. Egentlig synes jeg du burde flytte siden de så lett kommer inn i stua di. Litt rart det der....

Nåh! Jeg synes du skrev 1½ m, jeg. .....vent litt...

Aha! Det var _biller_ du snakket om. Jeg trodde du sa _biler_.

Nuvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må si jeg reagerer på antallet. Men synes det er ganske alarmerende når du nå forteller at de flyr rundt omkring. Hva slags type er dette, da?

Tror ikke jeg har hørt om dette før nå, jeg.

Respektløst er det ihverfall! Også bråker de så fælt om natta. Noen av de har bassen på fullt og skifter selvsagt gir akkurat når de runder hushjørnet.

Av og til kommer de så fort at det hyler i svingene. Da tenker jeg; "Håper du treffer bjørka i svingen!" At de tør.

Her har vi så mange uhell at jeg ikke skjønner at myndighetene ikke griper inn.

Men hos oss er de mye større enn du beskriver dem, da. Og de kommer i all slags farger. Egentlig synes jeg du burde flytte siden de så lett kommer inn i stua di. Litt rart det der....

Nåh! Jeg synes du skrev 1½ m, jeg. .....vent litt...

Aha! Det var _biller_ du snakket om. Jeg trodde du sa _biler_.

Nuvel.

morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg må si jeg reagerer på antallet. Men synes det er ganske alarmerende når du nå forteller at de flyr rundt omkring. Hva slags type er dette, da?

Tror ikke jeg har hørt om dette før nå, jeg.

Respektløst er det ihverfall! Også bråker de så fælt om natta. Noen av de har bassen på fullt og skifter selvsagt gir akkurat når de runder hushjørnet.

Av og til kommer de så fort at det hyler i svingene. Da tenker jeg; "Håper du treffer bjørka i svingen!" At de tør.

Her har vi så mange uhell at jeg ikke skjønner at myndighetene ikke griper inn.

Men hos oss er de mye større enn du beskriver dem, da. Og de kommer i all slags farger. Egentlig synes jeg du burde flytte siden de så lett kommer inn i stua di. Litt rart det der....

Nåh! Jeg synes du skrev 1½ m, jeg. .....vent litt...

Aha! Det var _biller_ du snakket om. Jeg trodde du sa _biler_.

Nuvel.

LOL

".............."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også slike da vi bodde i Oslo sentrum.

Nå har vi flyttet ut av bykjernen og istedet har vi fått edderkopper, nattsvermere, stankelbein, møll etc etc etc.

Count your blessings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...