Gå til innhold

Sykepenger og arbeidsledighetstrygd...


Gjest thoe

Anbefalte innlegg

Jeg er arbeidsledig, og jobber litt på kveldene i tillegg. Nå er jeg symeldt fra arbeidsledighetstrygden, men ikke fra kveldsjobben. Det jeg lurer på er om legen har skrevet litt feil i sykmeldingen min....

Han skrev at jeg er sykmeldt 100%, men det er jeg vel egentlig ikke når jeg ikke er sykmeldt fra kveldsjobben? Kan det da bli rot i sykepengene mine, når dette blir litt feil? Eller er det slik at jeg er 100% sykmeldt fra arbeidsledighetstrygden, men ikke i fra jobben?

En annen ting jeg også lurer på er, om jeg skal krysse av på meldekortet at jeg jobber, når jeg krysser av at jeg er sykmeldt?

Huff....dette ble litt rotete skrevet, men jeg håper at det e r noen som har vært bort i noe lignende selv, og kanskje kan svare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare 'synser' litt her.

Hvis du jobber fulltid på dag og i tillegg jobber på kveld så jobber du jo mer enn 100% - sånt sett er det riktig at du er sykemeldt 100%.

Det er vel kanskje litt avhengig av om det er samme arbeidsgiver eller 2 forskjellige. Er det to forskjellige så sendes jo sykemeldingen til den ene - som du er sykemeldt fra og da skulle det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...