Gå til innhold

Aktmodell


Tonette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest swiggen

Hvor profesjonell må kunstneren være? Kan du tenke deg å være aktmodell for noen som bare liker å tegne nakne jenter?

I så fall, kan du tjene bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor profesjonell må kunstneren være? Kan du tenke deg å være aktmodell for noen som bare liker å tegne nakne jenter?

I så fall, kan du tjene bra.

Gjerne det. Men hvordan går man fram? Er redd for å få svar fra useriøse, dersom jeg averterer i avisen.

Tenkte på å ta kontakt med friundervisningen, for de bruker jo aktmodeller i kursene sine.

Hvor mye ca får man betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne det. Men hvordan går man fram? Er redd for å få svar fra useriøse, dersom jeg averterer i avisen.

Tenkte på å ta kontakt med friundervisningen, for de bruker jo aktmodeller i kursene sine.

Hvor mye ca får man betalt?

Da jeg gikk tegning,form&farge hadde vi aktmodeller!

De seriøse er skolene, bare meld deg på kunsthøgskoler eller videregående der de har vk1&2 så blir de sikkert gla for at du melder deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk tegning,form&farge hadde vi aktmodeller!

De seriøse er skolene, bare meld deg på kunsthøgskoler eller videregående der de har vk1&2 så blir de sikkert gla for at du melder deg

Mm, videregåendeskole er nok tingen.

Jeg har stått aktmodell, men med klær (kanskje ikke aktmodell det da..). Det var kjempetungt. Man må stå stille leeeeeenge.

Og selv med klær var det litt kjølig.

Husker ikke lønnen, men det var nokså godt betalt.

Du må ha veldig god selvtillit for å stå aktmodell, vgs-elever kan være barnslige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stod akt noen ganger på SHKS (Statens håndverk- og kunsthøgskole) for noen år siden, rundt '93-'94 tror jeg. Lønnen var noen og 80 kroner timen (samme lønn som sekretæren på kontoret der).

Jeg fikk inntrykk av at de hadde problemer med å få tak i modeller der, så hvis du bor i Oslo, så er det sikkert bare å ringe og spørre.

Det føltes litt merkelig å kle av seg foran en klasse med studenter første gangen. Dessuten knep jeg en av gutta i å peke på brystene mine på tegningen sin mens han smilte fårete til sidemannen (sidemannen var noe mer seriøs og rynket brynene misbilligende tilbake). Han så at jeg la merke til opptrinnet, så da jeg gikk forbi ham på vei ut etter timen, rødmet han voldsomt. Han oppførte seg eksemplarisk siden.

Grei jobb, men ganske kjedelig å stå der og henge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...