Gå til innhold

Har jeg krav på noen stønader?


Lizah

Anbefalte innlegg

Kan jeg spørre om hvordan det hele foregår på sosialkontoret..?

Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem, og er egentlig livredd for å snakke med dem...

Har ingen intekt nå etter overgangsstønaden opphørte, men masse regninger som MÅ betales. Har lån og husleie på leilighet + strøm,telefon og barnehage...

Har store angstproblemer, og tør ikke å jobbe for folk jeg ikke kjenner, løsningen på dette kommer til neste år, da jeg FÅR muligheten til å jobbe for noen jeg kjenner.. Jeg jobbet der før jeg fikk barn, men inntil da... hva skal jeg leve av?

Finnes det noen mulighet å få dekt barnehageregning fordi dattera mi skal gå til PP-tjeneste pga dårlig språk, og dette skal foregå i barnehagen?

Finnes det ingen stønader som jeg kan motta, uten og delta i "jobbtrening" osv..? jeg SKAL begynne å jobbe til neste år, men det er umulig nå...

Akkurat nå er jeg hverken det ene eller det andre, DVS jeg har ikke meldt meg arbeidsledig, og jeg er ikke sykmeldt, selv om jeg sikkert kunne blitt det. Går jevnlig i terapi hos psykolog...

Håper du kan gi meg svar på hva jeg skal gjøre, før jeg bukker under for økonomien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du har krav på rehabiliteringspenger? Snakk med legen din. Tror ikke du får dekket barnehagen på sosialkontoret. Den skal dekkes av barnetrygden. Dersom du har kontakt med barnevernet kan de dekke barnehagen. Det er flere i minstemanns barnehage som har fått den dekket der. Ellers er det ikke mulig å få den dekket pga sykdom eller avlastning.

Regningene sosialkontoret er villig til å dekke er husleie, strøm og renter på lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har krav på rehabiliteringspenger? Snakk med legen din. Tror ikke du får dekket barnehagen på sosialkontoret. Den skal dekkes av barnetrygden. Dersom du har kontakt med barnevernet kan de dekke barnehagen. Det er flere i minstemanns barnehage som har fått den dekket der. Ellers er det ikke mulig å få den dekket pga sykdom eller avlastning.

Regningene sosialkontoret er villig til å dekke er husleie, strøm og renter på lån.

Først vil jeg takke for svar:)

Ut fra det jeg har forstått, så for å få rehabiliteringspenger må en være i jobbtrening eller lignende...?

Dette er ikke aktuelt for meg i det hele tatt, da jeg allerede vet og har avtale om hvor jeg skal begynne å jobbe fra februar neste år.

For det første er det lite poeng for meg og drive "jobbtrening" på en annen arbeidsplass enn der jeg skal begynne i feb. og for det andre helt uaktuelt mht mine psykiske problemer... jeg fungerer veldig godt på den fremtidige arbeidsplassen min og har ingen problemer med det, men alle andre plasser er helt uaktuelt! Jeg må legge til at eventuell "arbeidstrening" på min fremtidige arbeidsplass sannsyneligvis ikke lar seg gjøre uten at jeg vil begrunne dette her..

Utdannelse eller kurs er heller ingen løsning, da jeg har forsøkt dette gang på gang uten at jeg klarte å fullføre(sist var i fjor, sluttet i januar..)

Så da blir det vel sosialen da... men hva med tlf-regning og alle de andre "småregningene".. jeg kan jo ikke bare overse dem - de må jo betales de og, ellers blir jeg jo sittendes med innkasso...

Har kontakt med barnevernet i forbindelse med avlastingshjem annenhver helg, men ingen har opplyst meg om at jeg kan søke om å få dekt b-hagen av dem... Dette er noe jeg skal sjekke ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg takke for svar:)

Ut fra det jeg har forstått, så for å få rehabiliteringspenger må en være i jobbtrening eller lignende...?

Dette er ikke aktuelt for meg i det hele tatt, da jeg allerede vet og har avtale om hvor jeg skal begynne å jobbe fra februar neste år.

For det første er det lite poeng for meg og drive "jobbtrening" på en annen arbeidsplass enn der jeg skal begynne i feb. og for det andre helt uaktuelt mht mine psykiske problemer... jeg fungerer veldig godt på den fremtidige arbeidsplassen min og har ingen problemer med det, men alle andre plasser er helt uaktuelt! Jeg må legge til at eventuell "arbeidstrening" på min fremtidige arbeidsplass sannsyneligvis ikke lar seg gjøre uten at jeg vil begrunne dette her..

Utdannelse eller kurs er heller ingen løsning, da jeg har forsøkt dette gang på gang uten at jeg klarte å fullføre(sist var i fjor, sluttet i januar..)

Så da blir det vel sosialen da... men hva med tlf-regning og alle de andre "småregningene".. jeg kan jo ikke bare overse dem - de må jo betales de og, ellers blir jeg jo sittendes med innkasso...

Har kontakt med barnevernet i forbindelse med avlastingshjem annenhver helg, men ingen har opplyst meg om at jeg kan søke om å få dekt b-hagen av dem... Dette er noe jeg skal sjekke ut..

Du må ikke jobbe for å motta rehabiliteringspenger. Kravet er at du går i behandling og det gjør du jo siden du går i terapi.

Se Irenes side om rehabiliteringspenger på Trygdehjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke jobbe for å motta rehabiliteringspenger. Kravet er at du går i behandling og det gjør du jo siden du går i terapi.

Se Irenes side om rehabiliteringspenger på Trygdehjelpen.

Jeg snakket med noen i dag som sa man måtte ha hvert sykemeldt i et år for å motta rehabiliteringspenger, stemmer dette da?

Isåfall faller jeg jo utenfor den kategorien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med noen i dag som sa man måtte ha hvert sykemeldt i et år for å motta rehabiliteringspenger, stemmer dette da?

Isåfall faller jeg jo utenfor den kategorien...

Tror ikke det. Man kan få rehabilteringspenger uten å ha vært sykemeldt men jeg kan ikke reglene. Snakk med Trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Først vil jeg takke for svar:)

Ut fra det jeg har forstått, så for å få rehabiliteringspenger må en være i jobbtrening eller lignende...?

Dette er ikke aktuelt for meg i det hele tatt, da jeg allerede vet og har avtale om hvor jeg skal begynne å jobbe fra februar neste år.

For det første er det lite poeng for meg og drive "jobbtrening" på en annen arbeidsplass enn der jeg skal begynne i feb. og for det andre helt uaktuelt mht mine psykiske problemer... jeg fungerer veldig godt på den fremtidige arbeidsplassen min og har ingen problemer med det, men alle andre plasser er helt uaktuelt! Jeg må legge til at eventuell "arbeidstrening" på min fremtidige arbeidsplass sannsyneligvis ikke lar seg gjøre uten at jeg vil begrunne dette her..

Utdannelse eller kurs er heller ingen løsning, da jeg har forsøkt dette gang på gang uten at jeg klarte å fullføre(sist var i fjor, sluttet i januar..)

Så da blir det vel sosialen da... men hva med tlf-regning og alle de andre "småregningene".. jeg kan jo ikke bare overse dem - de må jo betales de og, ellers blir jeg jo sittendes med innkasso...

Har kontakt med barnevernet i forbindelse med avlastingshjem annenhver helg, men ingen har opplyst meg om at jeg kan søke om å få dekt b-hagen av dem... Dette er noe jeg skal sjekke ut..

Du blander med attføring. Det er jobbtreningstiltak for å få folk i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...