Gå til innhold

Etter en fødsel....


sidjei

Anbefalte innlegg

Da jeg fødte datteren min for ni måneder siden, sprakk hele "veggen" mellom endretarm og skjede fullstendig, og jeg var nødt til å bli sydd temmelig omfattende der nede. Disse "stingene" gjorde intenst vondt i tre måneder før det begynte gradvis å bli bedre, men ennå gjør de samleie til en pine. Jeg hadde en kosultasjon med allmennpraktiker, som fant tykt, uelastisk arrvev fra ytterst til dypt inne, som gjorde vondt og bøødde da han trykket på det, akkurat som små kuler, sa legen. Jeg har også blødd endel under samleie. Dette tar sånn på, både meg, og på parforholdet, så selv om legen rådet meg til å bare gi det tid, presset jeg på så jeg fikk en henvisning til kvinneklinikken på sykehuset. Spørsmålet mitt er; KAN det gjøres noe som helst med dette, og isåfall, hva?? Og hvor lenge skal det egentlig, i regelen, ta, for sånne ting er grodd, og ikke ømme lengre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vanligvis vil slike gro i loepet av noen uker, men hvis det f.eks, kommer betennelse, kan det gaa lengre tid. Det kan ogsaa komme polypper i saaret som kan vaere ubehagelige. Det beste er aa faa gynekologen til aa se paa deg, og det er jo ogsaa planen. Ofte vil et nytt inngrep kunne hjelpe. Lykke til.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...