Gå til innhold

Ny medhjelper på legekontoret...


Gjest happ

Anbefalte innlegg

... syns du det er greit at en som er helt fersk i gamet tar blodprøver av deg...? Syns du de burde si ifra og spørre om det er greit først...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er helt greit. De trenger ikke spørre, heller. Men jeg har overhodet ikke noe problem med nåler og denslags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner da med at vedkommende er utdannet og kan sitt fag om hun har vært der i 2 dager eller 20 år. De gangene jeg har sett ut som et europakart på innsiden av armen etter sprøytestikk har det som oftest vært godt voksne pleiere som har stukket meg... De yngre er mer forsiktige er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Altså - hvis hun har kommet så langt som at hun sitter på et legekontor for å ta blodprøve på meg, så er hun ikke helt fersk i gamet. Det er jo bare én måte de blir flinkerere på - øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det intet problem, på tross av at jeg hater blodprøvetaking. Men det er verre hvis en av ungene skal ta blodprøve og legesekretæren ikke er rask og flink. Min opplevelse er dessuten at alder har lite å si for hvor flink legesekretæren er til å ta blodprøve.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det intet problem, på tross av at jeg hater blodprøvetaking. Men det er verre hvis en av ungene skal ta blodprøve og legesekretæren ikke er rask og flink. Min opplevelse er dessuten at alder har lite å si for hvor flink legesekretæren er til å ta blodprøve.

mvh

Det samma hvem som stikker meg, så lenge de stikker der jeg ber dem stikke. Jeg har veldig vanskelige blodårer, men det er en det går greit å tappe.

En eldre sjukepleier insisterte en gang på å stikke der han selv ville. Etter fire forsøk gav han opp og stakk der jeg sa det var blod å finne.

Jeg går til en lege uten lab, så han sender meg alltid til Fürst hvis jeg må stikkes, og de er jo kjempeproffe.

Ellers må jeg si at det er mye vondere å stikke i fingeren enn i albukroken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien vil jeg kun at sykepleiere skal stikke meg, men i praksis velger jeg å ikke spørre. Dessuten blir jeg så dårlig av blodprøver tatt i armen, at bare jeg får ligge, og de treffer ved første forsøk - treffer de ikke da, må jeg få komme tilbake dagen etter...pysete ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...