Gå til innhold

Arbeidsfordeling!


Gjest den sorte dame

Anbefalte innlegg

Gjest den sorte dame

Hvordan er arbeidsfordelingen hjemme hos dere når begge jobber 100% ? Vi har to barn og hund + et lite hus:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi deler husarbeidet så godt som likt mellom oss. Vi har heldigvis ingen barn å ta oss av. Vi gjør ikke alltid det samme, f.eks. jeg lager det meste av maten, mens han alltid dekker på, rydder av bordet og setter i maskinen. Han støvsuger, vasker gulv, mens jeg heller tar badet eller klesvasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her og! Sånn nesten. Glimrende arbeidsfordeling! :D

Synger du drikkeviser med én pike, eller er det regulære hemmafru-orgier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi delte rimelig likt til vi fikk barn.

Så gikk det fryktelig galt, og nå er det ingen som gjør noenting.

*s*

Det vil si, jeg driver en slags "hvis han kan holde det ut, så kan jeg også"-kampanje. Holder alt sånn passe ikke.helsefarlig, og har mine kjepphester (ryddig stue hver kveld, og kjøkkenet MÅ ikke være ekkelt).....ellers skal vi altså ned på dette nivået før det blir likt.

Men vi skifter like mye bleier, lager mat og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi delte rimelig likt til vi fikk barn.

Så gikk det fryktelig galt, og nå er det ingen som gjør noenting.

*s*

Det vil si, jeg driver en slags "hvis han kan holde det ut, så kan jeg også"-kampanje. Holder alt sånn passe ikke.helsefarlig, og har mine kjepphester (ryddig stue hver kveld, og kjøkkenet MÅ ikke være ekkelt).....ellers skal vi altså ned på dette nivået før det blir likt.

Men vi skifter like mye bleier, lager mat og sånn.

Høres påfallende kjent ut. Du er ikke tilfeldigvis meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagsmat i arbeidsuken blir som regel laget av meg, da jeg kommer hjem først. Søndagsmiddagen fikser han som regel. Ellers så er mannen i huset like flink til å rydde som meg.

Støvsuging er det som regel han som gjør, mens jeg vasker gulv på bad, kjøkken, gang og entré.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann er absolutt flinkest til å gjøre husarbeid. Han gjør all klesvask, rydder stort sett kjøkkenet, lager mest middag, og vi deler vasking av gulv nesten likt.

Det ser jo voldsomt ut skrevet ned da, du...jeg må vist skjerpe meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...