Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å løse gåten?


BettyBlue

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på ferie i 2 uker og kom hjem igår. Tre forskjellige venner har vært innom for å mate katten min daglig.

Da jeg kommer inn på kjøkkenet svirrer minst 20 ultrafeite spyfluer rundt! Jeg har aldri sett dem før!

¨Kjøkkenvinduene som jeg var så flink å vaske før jeg dro, og gardinene som også var nyvaskede - var full av rødbrune prikker, akkurat som små blodsprutdråper. Utover gulvet og på skapdørene. Og på veggklokka, og rundt den særlig, enda den var i andre enden av rommet. Resten av den veggen var ren og hvit. Klokka hadde sakket med 6 timer, enda det sannelig ikke er lenge siden jeg satt inn nye batterier.

På kjøkkengulvet talte jeg ca 10 sort-hvit stripete bittesmå biller!!!

Det hele var fryktli ekkelt!!!

Ett spor: Litt kattematrester på kattens tallerken.

Jeg får ikke hjernefred:

Hva har skjedd?

Ingen av kattevaktene mine skjønner noenting, de benekter enhver kjennskap til spyflue-raidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inni veggklokka di er det en av kattepasserne som har plantet en kjøttetende plante, i håp om at den skulle ta katta. Er slitsomt å passe katter, nemlig.

Denne planten er ganske regelmessig av seg, og stikker matkjeften ut annenhver dag. Da herjer den vilt, en times tid. Klokka stopper selvfølgelig denne timen, får da være måte på hvor mye et stakkars klokkebatteri orker. Den kommer forresten i dag også, så pass deg hvis den ikke har kommet ennå!

Blodbad blir det selvfølgelig, derav alle blodflekkene. Katta klarte seg, men ikke alle fluene.

Den klarer å ta 33% av byttet den jakter på (er du forresten sikker på at katta har halen i behold?), derfor har den klart å renske kjøkkenet ditt for ti spyfluer.

Disse fluene blir veldig redde når de dør, og mister i dødsøyeblikket et egg på gulvet. Derav de ti billene.

Sånn! Fikk du hjernefred nå? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inni veggklokka di er det en av kattepasserne som har plantet en kjøttetende plante, i håp om at den skulle ta katta. Er slitsomt å passe katter, nemlig.

Denne planten er ganske regelmessig av seg, og stikker matkjeften ut annenhver dag. Da herjer den vilt, en times tid. Klokka stopper selvfølgelig denne timen, får da være måte på hvor mye et stakkars klokkebatteri orker. Den kommer forresten i dag også, så pass deg hvis den ikke har kommet ennå!

Blodbad blir det selvfølgelig, derav alle blodflekkene. Katta klarte seg, men ikke alle fluene.

Den klarer å ta 33% av byttet den jakter på (er du forresten sikker på at katta har halen i behold?), derfor har den klart å renske kjøkkenet ditt for ti spyfluer.

Disse fluene blir veldig redde når de dør, og mister i dødsøyeblikket et egg på gulvet. Derav de ti billene.

Sånn! Fikk du hjernefred nå? ;-)

Ja!

Endelig løste mysteriet seg!

Og er det ikke det som er svaret, så er det nok poltergeisten!

Jeg skal ikke innrømme for alle på forumet at jeg faktisk var litt redd for at det kanskje virkelig spøkte her i det gamle huset.

Det skal jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seline

Var det noen som så dokumentaren "Kjærester til skrekk og advarsel" ikveld? Der var det nemlig en snedig form for hevn som ble fortalt; det var en dame som puttet reker inn i gardinstengene til sin eks, det begynte jo etterhvert å stinke råttent overalt, og ganske umulig var det å finne kilden -han måtte renovere hele leiligheten og til slutt flytte. Gardinstengene ble selvsagt med på flyttelasset..:)

Det jeg ville si med dette er at du kanskje har noen svin på skogen? Noen som ikke er helt blide på deg..? Det var vel noen andre her som også var inne på løsningen på denne "gåten".

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det noen som så dokumentaren "Kjærester til skrekk og advarsel" ikveld? Der var det nemlig en snedig form for hevn som ble fortalt; det var en dame som puttet reker inn i gardinstengene til sin eks, det begynte jo etterhvert å stinke råttent overalt, og ganske umulig var det å finne kilden -han måtte renovere hele leiligheten og til slutt flytte. Gardinstengene ble selvsagt med på flyttelasset..:)

Det jeg ville si med dette er at du kanskje har noen svin på skogen? Noen som ikke er helt blide på deg..? Det var vel noen andre her som også var inne på løsningen på denne "gåten".

Lykke til;)

Jeg glemte den sendingen, selv etter meget gode - dog noe frekke - råd om å se den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seline

Jeg glemte den sendingen, selv etter meget gode - dog noe frekke - råd om å se den :)

Jeg visste nok jeg burde tatt den opp til deg, din rotekopp:)

Men den var egentlig ikke så morsom, det beste var denne hevnen over her, pluss den med hun som ga bort mannens svindyre samling årgangsvin da han dumpet henne til fordel for en yngre dame.

Der fikk du en oppsummering av det viktigste, tror jeg..

Woops, der var bursdagen over -hatt det fint??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste nok jeg burde tatt den opp til deg, din rotekopp:)

Men den var egentlig ikke så morsom, det beste var denne hevnen over her, pluss den med hun som ga bort mannens svindyre samling årgangsvin da han dumpet henne til fordel for en yngre dame.

Der fikk du en oppsummering av det viktigste, tror jeg..

Woops, der var bursdagen over -hatt det fint??

Fint og fint... Jeg burde egentlig nytt det fine været i dag på en bedre utepub i Oslo, med gode venner og iskald øl, men jeg har jo egentlig benyttet dagen til helt ukonstruktive ting, som f.eks. å sitte på nettet, sove litt, spise god taco, se litt på tv, spille bort 100 kroner på unibet (fuckings VIF som ikke klarte å slå Brann), og nå skal jeg sitte her til 07.00 i morgen, før jeg skal hjem og legge meg i det nydelige været som vel er dømt til å komme i og med at jeg har jobbet nattvakt.

Ellers så har jeg aldri hatt så ondskapsfulle ekser som de i programmet, men jeg møter ratt på dem en gang kjenner jeg meg rett. Typisk meg å rote meg borti problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seline

Fint og fint... Jeg burde egentlig nytt det fine været i dag på en bedre utepub i Oslo, med gode venner og iskald øl, men jeg har jo egentlig benyttet dagen til helt ukonstruktive ting, som f.eks. å sitte på nettet, sove litt, spise god taco, se litt på tv, spille bort 100 kroner på unibet (fuckings VIF som ikke klarte å slå Brann), og nå skal jeg sitte her til 07.00 i morgen, før jeg skal hjem og legge meg i det nydelige været som vel er dømt til å komme i og med at jeg har jobbet nattvakt.

Ellers så har jeg aldri hatt så ondskapsfulle ekser som de i programmet, men jeg møter ratt på dem en gang kjenner jeg meg rett. Typisk meg å rote meg borti problemer :)

Det er ikke noe kult å ha bursdag på en mandag, uansett -trøst deg med det. Og det er jo ikke så lenge til 30-årsdagen, vet du:)

(Jeg er kanskje i det litt infame hjørnet idag, ja..)

Men nå begynner øynene mine å bli vel smale her -tror jeg må legge meg!

En annen ting, har du tatt opp det med at det er du som bør få lønn fra dol på samliv og seksualitet? Vi tenkte å starte en underskriftskampanje... Bare et forslag!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe kult å ha bursdag på en mandag, uansett -trøst deg med det. Og det er jo ikke så lenge til 30-årsdagen, vet du:)

(Jeg er kanskje i det litt infame hjørnet idag, ja..)

Men nå begynner øynene mine å bli vel smale her -tror jeg må legge meg!

En annen ting, har du tatt opp det med at det er du som bør få lønn fra dol på samliv og seksualitet? Vi tenkte å starte en underskriftskampanje... Bare et forslag!

;)

Jeg føler utvilsomt at det er på sin plass med litt lønn nå snart, ja.

Kan du ikke maile webbis for å høre?

Kanskje jeg kunne tjent noen penger på det jeg lirer ut av meg her.

Dessuten hender det jo at jeg gir gode råd, f.eks. har jeg jo fått tilbakemeldinger på at det ikke var mange tørre stolseter igjen etter mitt oralsex innlegg her forleden!

Takket være meg var det nok mange menn av disse doldamene som fikk seg et heftig og kanske overraskende ligg etter at jeg skrev det innlegget!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen som så dokumentaren "Kjærester til skrekk og advarsel" ikveld? Der var det nemlig en snedig form for hevn som ble fortalt; det var en dame som puttet reker inn i gardinstengene til sin eks, det begynte jo etterhvert å stinke råttent overalt, og ganske umulig var det å finne kilden -han måtte renovere hele leiligheten og til slutt flytte. Gardinstengene ble selvsagt med på flyttelasset..:)

Det jeg ville si med dette er at du kanskje har noen svin på skogen? Noen som ikke er helt blide på deg..? Det var vel noen andre her som også var inne på løsningen på denne "gåten".

Lykke til;)

Hehe, jeg hørte om en som var i krangel med husverten sin, og da han flyttet reparerte han et hull i veggen. Før han tettet hullet, dyttet han inn et par makreller. Ugh.

Den kuleste kjærestehevnen jeg har hørt om, var hun som strødde masse karsefrø på det persiske teppet til eksen og vannet godt mens han var bortreist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg hørte om en som var i krangel med husverten sin, og da han flyttet reparerte han et hull i veggen. Før han tettet hullet, dyttet han inn et par makreller. Ugh.

Den kuleste kjærestehevnen jeg har hørt om, var hun som strødde masse karsefrø på det persiske teppet til eksen og vannet godt mens han var bortreist.

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det noen som så dokumentaren "Kjærester til skrekk og advarsel" ikveld? Der var det nemlig en snedig form for hevn som ble fortalt; det var en dame som puttet reker inn i gardinstengene til sin eks, det begynte jo etterhvert å stinke råttent overalt, og ganske umulig var det å finne kilden -han måtte renovere hele leiligheten og til slutt flytte. Gardinstengene ble selvsagt med på flyttelasset..:)

Det jeg ville si med dette er at du kanskje har noen svin på skogen? Noen som ikke er helt blide på deg..? Det var vel noen andre her som også var inne på løsningen på denne "gåten".

Lykke til;)

*klapper frebrilsk* GENIALT! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg hørte om en som var i krangel med husverten sin, og da han flyttet reparerte han et hull i veggen. Før han tettet hullet, dyttet han inn et par makreller. Ugh.

Den kuleste kjærestehevnen jeg har hørt om, var hun som strødde masse karsefrø på det persiske teppet til eksen og vannet godt mens han var bortreist.

Det med makrellene var stygt gjort, men det med karsefrøene syns jeg var virkelig morsomt :)

*ler så jeg griner* Ser det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen som så dokumentaren "Kjærester til skrekk og advarsel" ikveld? Der var det nemlig en snedig form for hevn som ble fortalt; det var en dame som puttet reker inn i gardinstengene til sin eks, det begynte jo etterhvert å stinke råttent overalt, og ganske umulig var det å finne kilden -han måtte renovere hele leiligheten og til slutt flytte. Gardinstengene ble selvsagt med på flyttelasset..:)

Det jeg ville si med dette er at du kanskje har noen svin på skogen? Noen som ikke er helt blide på deg..? Det var vel noen andre her som også var inne på løsningen på denne "gåten".

Lykke til;)

Herregud så ekkelt!!!

Men jeg tror ingen er sinte på meg????

*undre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fant jeg ut av det. Det har fortsatt vært ca 10 kvalme spyfluer som jeg daglig har måttet jage ut av vinduet. Men det virker som de kom tilbake med vilje.

Så fikk jeg frokosten i vranga:

En hjudsj spyflye er på vei inn i en sprekk mellom komfyren og skapet!!!

Jeg kaster nesten opp, fordi jeg skjønner hva som er i gjerde. Spyfluene har hi bak komfyren min! Jeg ser små stripete biller som tidligere beskrevet, rundt inngangen!

Får hjelp av en sexy kar som tilfeldigvis befinner seg i nærheten, flytter komfyren (tung)ut for meg, og ei svær spyflue fyker opp og treffer nesten øyet mitt!

Jeg brekker meg litt.

Det vaskes med klorin og hives på litt Plumbo for sikkerhets skyld, og skures godt.

Jeg ser sikkert ganske bimbo ut med gule oppvaskhansker og hvit kort blondekjole blant masse spyfluer.

Jeg skal sette opp et skilt med tegning foran inngangssprekken -

"Fluer ingen adgang"

slik at de skjønner at de kanke bo der lenger.

Fluefred være med meg.

Til høsten kommer en flueskrekkfilm. Den skal jeg kanskje se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...