Gå til innhold

Lage mat på to gass-bluss i ukesvis med lite rennende vann....:-)


flisa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    15

  • Wulfi

    6

  • Amiga

    5

  • Luska

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest retvizan

Div gryteretter.

Supper.

Omelett.

Ellers helt vanlige middager, men kokt grønnsakene sammen med potetene.

Ville nok brukt grillen endel i tillegg. Da jeg og høvdingen reiste rundt med sirkuset, hadde vi bare en liten primus, men grillen ble brukt hver eneste dag. Husker vi mangla kaffefilter en dag, da brukte vi en sokk i stedet, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Div gryteretter.

Supper.

Omelett.

Ellers helt vanlige middager, men kokt grønnsakene sammen med potetene.

Ville nok brukt grillen endel i tillegg. Da jeg og høvdingen reiste rundt med sirkuset, hadde vi bare en liten primus, men grillen ble brukt hver eneste dag. Husker vi mangla kaffefilter en dag, da brukte vi en sokk i stedet, he he.

Hehe!

Vi har ikke grill der nedde vi - liker ikke å grille, -derfor blir det litt trøbbel med å finne på noe,- skulle laget kokebok for campere serru! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risotto, lapskaus og gryteretter med pølse, boksskinke, bacon etc.

Posesupper med pølser.

Pølser og potetstappe eller makaroni.

Karbonadesmørbrød.

Pølsesmørbrød med surkål.

Omelett med noe godt i, brød ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Hehe!

Vi har ikke grill der nedde vi - liker ikke å grille, -derfor blir det litt trøbbel med å finne på noe,- skulle laget kokebok for campere serru! :-)

Hmm, går det an å koke Grandiosa'n tro?

Har lyst å leie bobil neste år, dra til Frankrike og følge Tour de France live. Jeg skal følge godt med på denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risotto, lapskaus og gryteretter med pølse, boksskinke, bacon etc.

Posesupper med pølser.

Pølser og potetstappe eller makaroni.

Karbonadesmørbrød.

Pølsesmørbrød med surkål.

Omelett med noe godt i, brød ved siden av.

UGH! Potetstappe og lapskaus lager EKKEL oppvask! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hmm, går det an å koke Grandiosa'n tro?

Har lyst å leie bobil neste år, dra til Frankrike og følge Tour de France live. Jeg skal følge godt med på denne tråden!

Det fins en "stekeovn" for gassbluss, en boks med en stein i som man varmer opp og kan f eks bake brød og steke pizza i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, går det an å koke Grandiosa'n tro?

Har lyst å leie bobil neste år, dra til Frankrike og følge Tour de France live. Jeg skal følge godt med på denne tråden!

Du får håper på godt vær og legge den på taket på bobilen. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, går det an å koke Grandiosa'n tro?

Har lyst å leie bobil neste år, dra til Frankrike og følge Tour de France live. Jeg skal følge godt med på denne tråden!

Ja, - kan sitte på jeg, bare jeg slipper å se på dette sykkel-greiene - skal vi vi det sånn at jeg leser bøker og lager maten? - - og når dy flyr langs med veien og skriker det hes, så kan jeg sitte i min kaftan og male på en eng? :-)

....tror ikke denne tråden blir no' fin jeg - kanskje jeg burde prøve ut noen oppskrifter....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis dere sleiker tallerknene.

men vi sleiker ikke kjelene! :-)

En gang som jeg bodde et sted uten vann på kjøkkenet - måtte bære fra badet i balje, - så oppdaget jeg etter at jeg var ferdig med oppvaska - at lapskauskjelen stod på komfyren........heiv i fryser'n jeg - gadd ikke vaske opp på nytt! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Ja, - kan sitte på jeg, bare jeg slipper å se på dette sykkel-greiene - skal vi vi det sånn at jeg leser bøker og lager maten? - - og når dy flyr langs med veien og skriker det hes, så kan jeg sitte i min kaftan og male på en eng? :-)

....tror ikke denne tråden blir no' fin jeg - kanskje jeg burde prøve ut noen oppskrifter....:-)

Alle som frivillig stiller opp og lager mat får være med! :-)

Skal ta med en kasse bøker til deg jeg.

Men døh, male ei eng?! Hallo! På tide med litt selvutvikling her; du skal selvsagt male syklister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

men vi sleiker ikke kjelene! :-)

En gang som jeg bodde et sted uten vann på kjøkkenet - måtte bære fra badet i balje, - så oppdaget jeg etter at jeg var ferdig med oppvaska - at lapskauskjelen stod på komfyren........heiv i fryser'n jeg - gadd ikke vaske opp på nytt! *s*

Dæver'n, den var lur!

Hvis kjelene er vide nok, går det fint å sleike dem også. Ev kan du bruke tørkepapir før du slenger dem i kummen. Da får du av det grøvste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta er kjekt! :-)

*noterer*

Og så kan du notere ned den listen jeg lagde på kalde småretter her om dagen.

Stekt fiskepudding.

Fiskekaker.

Kjøttpudding.

*tenker videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår vesle caravanpark har det gått endel boksmat som vi har piffet opp litt ,og selvsagt endel grilling.

Joikaboller m/poteter og grønnsaker.

Kylling og ris.(Eller annet tilbehør)

Diverse pasta. (Med varierende sauser)

Egg & Bacon

Fiskepinner/pudding/Kaker og poteter

Klarer meg veldig fint med de to platene mine jeg. Bruker ikke gassblussene jeg da ,men har sånn liten to-platers komfyr.

Den nye "Villaen" vår er foressten SUPER :-)

PS Den mailen kom aldri frem, så jeg har fremdeles ikke sett Sibylla :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår vesle caravanpark har det gått endel boksmat som vi har piffet opp litt ,og selvsagt endel grilling.

Joikaboller m/poteter og grønnsaker.

Kylling og ris.(Eller annet tilbehør)

Diverse pasta. (Med varierende sauser)

Egg & Bacon

Fiskepinner/pudding/Kaker og poteter

Klarer meg veldig fint med de to platene mine jeg. Bruker ikke gassblussene jeg da ,men har sånn liten to-platers komfyr.

Den nye "Villaen" vår er foressten SUPER :-)

PS Den mailen kom aldri frem, så jeg har fremdeles ikke sett Sibylla :-(

Har du prøvd Trondhjems preservering sine reindyrskaker? De er bedre enn Joika! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...