Gå til innhold

Vanedis-ang.kinamat!

Anbefalte innlegg

Gjest Nullemor

Hei du!

Hadde ikke glemt deg altså, men laget ikke kina-maten før denne helga som var, fordi jeg er gravid og KVALM, og har ikke orket middag noen av dagene.

Gjorde det litt enklere jeg da:

Til 2 personer brukte jeg:

300 g bankekjøtt i tynne strimler, som jeg først stekte i et par minutter, for deretter å koke det i ca 1/2 time i vann.

1/2 boks mini-majs

1 strimlet rød paprika

1/2 boks bambusskudd

1/2 boks vannkastanjer

5 ferske sjampignoner

Sausen: 4 dl. buljong

2 ss sojasaus

1 1/2 ss østerssaus

2 ss maisenna

Blandet alt i sausen først, ristet maisenna i shaker og tykket den. Lot dette koke en 5 minutters tid, og la deretter oppi alle grønsakene og kjøttet. Lot det stå å nesten koke i ca 5 minutter.

Brukte selvfølgelig jasminris ved siden av, og dette ble super-godt! Hadde sikkert vært enda bedre med litt ingefær og løk, men glemte å kjøpe dette. Oljen kutta jeg ut fordi jeg er allergisk mot de fleste oljer.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66373-vanedis-angkinamat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...