Gå til innhold

Frysing/brenning av føflekker.

Anbefalte innlegg

Gjest desperatNÅ

Hei.

Nå er jeg ganske lei. Leger sier så forskjellig. Hud legen min fortalte at det ikke var mulig å fjerne føflekker uten å etterlate store arr. For hvis han skulle fjerne noen måtte han skjære dem bort. Det var liksom ingen annen måte å gjøre det på. Mens her får jeg vite at det er mulig å fryse dem vekk. Ihverfall noen typer pigmentflekker. Har også hørt at det går ann å brenne de vekk. De jeg ønsker å fjerne er helt ufarlige flekker. som ikke hever seg over huden. jevn form osv. og sitter i ansiktet.... Dette bør det vel være mulig å fjerne ?

Bør jeg oppsøke en annen hud lege ?

disse flekkene skjemmer meg veldig og har store komplekser for det. Så jeg vil bli overlykkelig hvis jeg kan fjerne dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6640-frysingbrenning-av-f%C3%B8flekker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vil bare si det at jeg har fått fjernet to føflekker med laser. Det var ikke noe vondt og jeg har ikke fått arr.

Dagen etter behandlingen dannet det seg en skorpe og når den falt av etter noen dager, var føflekken borte. Enkelt og greit!!!

Lykke til!

Klem fra

Gjest Dalmantineren

Jeg fikk fryst endel føflekker, men ble ikke fornøyd med resultatet. De kom tilbake etter en tid i en mindre utgave. Har derimot tenkt å prøve igjen på litt mindre flekker. Du bør høre med homeopatene i distriktet ditt om de kjenner til noen som fryser føflekker, vanlige leger gjør det nok ikke. Men husk å sjekk hos hudlegen først om de er ufarlige og kan fjernes ved frysing, fordi her blir roten værende igjen!

Hei!

Jeg vil bare si det at jeg har fått fjernet to føflekker med laser. Det var ikke noe vondt og jeg har ikke fått arr.

Dagen etter behandlingen dannet det seg en skorpe og når den falt av etter noen dager, var føflekken borte. Enkelt og greit!!!

Lykke til!

Klem fra

Enig med Sugar Babe.

Jeg har også fjernet føflekk med laser. Kjempe fornoyd. Har ikke arr.

Laser klinikken i sandvika ( bærum) er kjempe flinke.

Ikke dyrt heller.

Betalte ca. 600,- for 4. føflekker

Gjest Christian Anker, lege

Dersom man skal fjerne en føflekk, må den normalt skjæres vekk. Det vil etterlate arr. Huden i ansiktet er imidlertid av så god kvalitet at arrene her ofte blir små og lite synlige. Det er mest aktuelt skjære vekk en føflekk som har en eller flere av følgende egenskaper:

• ujevn farge

• bredden overstiger 0,5 centimeter

• ujevn avgrensning mot normal hud

• føflekken blør eller virker irritert

Hvis den klør eller har økt i størrelse, er det også viktig at du forteller legen om dette. Økt størrelse er som regel lite bekymringsfullt hos barn og ungdom ettersom hele kroppen er i vekst. Farlige føflekker er for øvrig sjelden før 30-40 års alderen.

Med økende alder er det vanlig å få såkalte leverflekker, særlig i ansiktet og på håndryggene. Flekkene skyldes utelukkende solens påvirkning av huden gjennom mange år og har ingen sammenheng med leversykdom. Solflekker vil således være en bedre betegnelse. Slike flekker kan fjernes ved å påføre huden en overfladisk frostskade. Legen benytter da gjerne flytende nitrogen eller kullsyre. Ettersom hudlegen ikke nevnte denne muligheten går jeg ut i fra at du har alminnelige føflekker og ikke solflekker i ansiktet.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...