Gå til innhold

Denne nyheten har jeg ventet på!


Cavatina

Anbefalte innlegg

Jepp, denne nyheten har jeg ventet på:

http://www.aftenposten.no/forbruker/helse/article.jhtml?articleID=376005

"Helsetopp i Midt-Norge krever opprydding:

Pasientene kan ikke stole på ventelistene -

Står du på venteliste for sykehusbehandling? Ikke stol på alt du får høre. En ny rapport avdekker at ventelistene er fulle av feil og lurer både pasienter og politikere."

Her er antakelig svaret på hvorfor mitt lokale sykehus aldri har gitt meg noe svar på de henvisningene min lege har sendt dem. Det er nå 2 år og 8 måneder siden henvisningen _første_ gang ble sendt dem, uten at jeg har fått noe svar! Dvs. de svarte meg skriftlig en gang etter at jeg hadde ventet ett år, at de "_aldri_ hadde mottatt noen papirer", og at jeg "gjerne kunne sende henvisningen på nytt", _men_ at jeg ikke automatisk kunne regne med å bli innkalt, fordi "vi _må_ jo prioritere!"

Jadda!

Men det gir jo ingen forklaring på hvorfor de aldri gadd å svare på purringene de fikk fra legen min. Det eneste han fikk til svar alle de gangene han purret dem, var at "ja, vi skal se på saken og komme med tilbakemelding". Noen slik tilbakemelding foreligger overhodet ikke.

Siden har henvisningen blitt sendt på nytt for tre måneder siden, og fremdeles foreligger det ikke noe svar. I følge Pasientrettighetsloven § 2-2, plikter sykehuset å vurdere en henvisning innen 30 virkedager. http://www.lovdata.no/all/tl-19990702-063-002.html Det har gått langt mer enn 30 virkedager fra de fikk den.

Nå har jeg bestemt meg for å gjøre følgende:

Hvis min lege ikke har fått noen beskjed fra sykehuset innen neste time jeg har hos ham om ei uke, kommer jeg til å be om kopi av alle papirene som ble sendt sykehuset. Deretter skal jeg reise opp på sykehuset, levere papirene personlig og bli sittende der til jeg har fått et svar! Får jeg ikke det, går jeg til sykehusets direktør. Hjelper ikke det heller, går jeg til fylkeslegen og mediene.

Jeg innrømmer det glatt - jeg er blitt noe alldeles fandenivoldsk når det gjelder inkompetanse og feilbehandling i helsevesenet! Inkompetente leger har vært med på å ødelegge såpass mye av livet mitt fra før, (det er også en av grunnene til at jeg sliter nå og trenger hjelp), så ikke tale om at jeg godtar å ikke bli tatt på alvor lengre!

*kampklar pasient*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...