Gå til innhold

FU: antall potteplanter i stua?


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Nå har jeg 3. Alle er av typen 'svigermors tunge'.

Det var de eneste som overlevde 3 ukers ferie-fravær.

Sa nei takk til vannehjelp siden de andre (6 stk) var av en type som jeg var drittlei. Nå ble jeg kvitt dem uten å direkte kaste dem.

Nå venter jeg til skolen begynner før jeg kjøper meg noen få nye.

Har bestemt meg for å ha toppen 10 planter i stua. Nok å passe på for meg. Og de kommer til å være grønne planter alle sammen.

Bare ikke kaktus. Det liker jeg ikke!

Kan jo spe på med noen dekorasjoner i tørka blomster. Mye lekkert der også. Silkeblomster er liksom å gi helt opp!

Nå, åssen står det il hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 stk. De klarer seg fint. Mest grønne planter, men noen blomstrende også+ en liten puslete kaktus som mannen min fikk i gave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 stk. De klarer seg fint. Mest grønne planter, men noen blomstrende også+ en liten puslete kaktus som mannen min fikk i gave

Det er 19. Glemte to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er stua full av grønne planter....STORE grønne planter :)

Min mann har grønne fingre og kanskje litt for grønne ;o)

De vokser og vokser og vokser og vokser

Men det hadde nok ikke sett ut som en jungel her, om det ikke var for min manns forkjerlighet til planter :-D

Men må si jeg trives her i jungelen ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det er 19. Glemte to.

Fy skam deg!

Gi nå de to glemte litt ekstra gjødsel i kveld for å rette på fadesen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan anbefale "Kristi Tornekrone" Den har overlevd det meste hos meg. Den tåler at du reiser i fra den noen uker. Muligens den mister noen blader hvis den får dårlig stell, men blir fort fin igjen når du er litt snill med den. Du kan lese mer om den på: http://www.plantetips.no/

Forøvrig har jeg 11 potteplanter + en liten grønnsakshage i vinterhagen bestående av tomater/paprika/persille/gulrot. Agurkene er ferdighøstet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy skam deg!

Gi nå de to glemte litt ekstra gjødsel i kveld for å rette på fadesen!

Jeg telte feil igjen, gitt. Det er 21. Slapp av, de får gjødning og bra stell ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest potte-guri

13 hvorav 4 er sesongplanter, rosmarin og tomater.

Ellers har jeg lest at planter med knivlignende blader lager dårlige og harde vibrasjoner i hjemmet... Er ikke 'Svigermors tunge' utstyrt med lange kniv-blader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Men jeg har både krukker, verandakasse og tre veggkurver med blomster på verandaen. (Som jeg nå kommer på at jeg ikke har vanna på 5-6 dager)

*Tusler ut med vannkanna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke en eneste stueplante her i gården. Men vi har åpen kjøkkenløsning, og i overgangen mellom stue og kjøkken henger det en del urteplanter (basilikum, timian, oregano og koriander), pluss at vi har to mini-potter i kjøkkenvinduet.

Tørkede blomster kommer ikke inn i mitt hus, da henger jeg heller opp brukte bleier på pinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

13 hvorav 4 er sesongplanter, rosmarin og tomater.

Ellers har jeg lest at planter med knivlignende blader lager dårlige og harde vibrasjoner i hjemmet... Er ikke 'Svigermors tunge' utstyrt med lange kniv-blader?

Jo, for svarte. Kanskje det er derfor det er ufred i hjemmet med jevne mellomrom?

Har du lest Feng Shui (eller hva det heter) nå da?

Da må jeg vite:

Er det noen som har svigermors tunge i stua OG samtidig fred i heimen?

Please, jeg kan bare ikke gi avkall på så lettstelte blomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn ca 33 når jeg tar med de halvdøde. Før ferien hadde jeg 40, men noen druknet i badekaret da jeg var borte........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest potte-guri

Jo, for svarte. Kanskje det er derfor det er ufred i hjemmet med jevne mellomrom?

Har du lest Feng Shui (eller hva det heter) nå da?

Da må jeg vite:

Er det noen som har svigermors tunge i stua OG samtidig fred i heimen?

Please, jeg kan bare ikke gi avkall på så lettstelte blomster.

Stemmer, det er sånn Feng Sh...

Er ikke mystiker på heltid, men i det øyeblikket knivassosiasjonene manifesterte seg (huff) var også dagene talte for et par usle, hva heter det, yucca-palmer som på en eller annen måte inntil da hadde overlevd alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 i stua og 2 på kjøkkenet. Alle fire overlevde sommeren.

Skulle gjerne hatt noen flere , men disse fire er de eneste som har overlevd mere enn 3 uker hos oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...